Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Mamy już połowę lipca i tak wyczekiwane przez cały rok wakacje. To jest okres roku, kiedy chcesz się relaksować oraz wypoczywać ile tylko się da. Dlatego chcę oszczędzić Ci trudów i rozmyślania nad tym, co znowu zrobić na obiad, czy inny posiłek. Mam dla Ciebie kolejną porcję smakowitych, gotowych pomysłów.

Dzisiaj mam dla Ciebie kolejną propozycję wakacyjnego dziennego jadłospisu, który mam nadzieję zainspiruje Cię do przygotowania pięciu pysznych, zbilansowanych posiłków dla całej Twojej rodzinki. Obiecuję, że będzie w nim mnóstwo warzyw, owoców, ale znajdą się również zdrowe słodkości. Większość z tych potraw nadaje się do zapakowania w słoik lub pudełko, zatem będziesz mogła zabrać je ze sobą do pracy. Dzisiejszy dzienny jadłospis ma około 2037 kcal.

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Śniadanie: jaglanka z dynią, śliwkami i orzechami włoskimi 486 kcal.

  • kasza jaglana, sucha [5 łyżek]
  • mleko [½ szklanki]
  • cynamon mielony [szczypta]
  • dynia [100 g]
  • śliwka węgierka [6 sztuk]
  • orzechy włoskie [3 sztuki]

Rozpocznij swój dzień na słodko. Kaszę jaglaną gotuj na wodzie przez 10 minut wraz z pokrojoną w kostkę dynią. Następnie rozgnieć dynię w garnku widelcem, wymieszaj z kaszą i dodaj mleko. Gotuj wszystko jeszcze przez 5 minut. Na koniec przypraw i posyp orzechami włoskimi. Podawaj ze świeżymi śliwkami.

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

II śniadanie: pudełko przekąsek 297 kcal

  • suszone daktyle [1 garść – 45 g]
  • migdały [1 garść – 30 g]
Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Obiad: gulasz z indyka 532 kcal.

  • pierś z indyka, bez skóry [130 g]
  • pieczarki [10 sztuk]
  • marchewka [2 średnie sztuki
  • świeża natka pietruszki [4 łyżeczki]
  • olej [1 łyżka]
  • ogórek kiszony [2 sztuki]
  • mąka owsiana [3 łyżki]
  • ryż brązowy, suchy [4 łyżki]
  • pieprz czarny, sól, zioła prowansalskie, listek laurowy, ziele angielskie.

Mięso pokrój w kostkę, przypraw i obsmaż aż się zarumieni. Następnie wrzuć do rondla i zalej dwoma szklankami wody. Dodaj pokrojoną marchewkę, pieczarki oraz natkę pietruszki. Duś wszystko pod przykryciem przez pół godziny, dorzucając ziele angielskie oraz listek laurowy. Gulasz podawaj z ugotowanym ryżem oraz ogórkami kiszonymi.

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Podwieczorek: jogurt z owocami 330 kcal

  • jogurt naturalny [1 opakowanie]
  • płatki owsiane [1 łyżka]
  • maliny świeże/mrożone [½ szklanki]
  • mango [1/3 sztuki]
  • kiwi [1/2 sztuki]
  • ziarenka granatu [1 łyżeczka]

Kolejne zdrowe słodkości. Jogurt wymieszaj z rozgniecionymi malinami i włóż do słoika. na sam wierzch połóż łyżkę namoczonych płatków owianych. Udekoruj pokrojonym w kostkę mango oraz kiwi. Posyp ziarnkami granatu.

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Kolacja: zapiekanka warzywna 392 kcal

  • ziemniaki [3 sztuki]
  • cukinia [1/2 sztuki]
  • pomidor [1 sztuka]
  • czarne oliwki [8 sztuk]
  • mozzarella [1/4 kostki]
  • przyprawy: sól, bazylia, majeranek, oregano, słodka papryka

Ziemniaki podgotuj, żeby były miękkie, następnie pokrój je w cząstki. Pokrojone ziemniaki, cukinię, pomidora oraz oliwki posyp solą i ziołami, a następnie ułóż w brytfannie wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz warzywa w temperaturze 180 C przez około 20 minut. Na ostatnie 5 minut połóż na nie pokrojoną mozzarellę, żeby się roztopiła. I danie będzie gotowe.

A czy Ty wiesz ile powinnaś jeść dziennie kalorii? 

  • Mmmm, na pewno skorzystam z przepisu na gulasz i zapiekankę :))
    Aż mi ślinka pociekla :p

  • Holly Golightly

    Wspaniały jadłospis. Widzę tu wiedzę i profesjonalizm. Byłam do niedawna na diecie i tak miałam komponowane posiłki.

  • Fajne 🙂 Ja też się czasami zastanawiam, ile mają kalorii moje posiłki.

  • Wszystkie propozycje wyglądają smacznie chętnie wykorzystam przepisy

  • Smacznie wyglądają. Osobiście wole śniadania białkowo-tłuszczowe i pewnie na to nie skusiłabym sie, ale zapiekanka na kolację jest świetna i sama często robię podobne ;D

  • Same pyszności! W lipcu objadam się sezonowymi owocami i warzywami. Królują u mnie truskawki, maliny, porzeczki, borówki, bób, pomidory i cukinia. Na śniadanie jaglanki i owsianki z owocami, a na resztę dnia kaszowe wariacje na temat warzyw. Chętnie spróbuję Twojego gulaszu z indyka i zapiekanki warzywnej, która wygląda wyśmienicie 🙂

  • Świetny jadłospis! Jaglanka i gulasz wyglądają przepysznie 😀 A co do ilości kalorii, osobiście nie mam pojęcia ile ich zajadam, przeważnie jem „na wyczucie” 😉

  • Pozwolisz ze sie zainspiruje <3

  • agnesssja

    Ale tu smakowicie u Ciebie! <3
    agnesssja.blogspot.com

  • Pysznie! Jaglanki z dynią jeszcze nie jadłam. Aż muszę wypróbować. Tylko najpierw kupię dynię. Uskuteczniam teraz jaglankę z malinami 🙂 Mam ostatnio problem ze słodyczami. Za dużo ich jem! Przerzucę się na orzechy i wykorzystam Twoje przepisy!

  • Przepis na śniadanie i podwieczorek do zapisania! To takie posiłki, z którymi mam zawsze problem jeśli chodzi o różnorodność 🙂

  • Bardzo smaczny ten jadłospis 🙂

  • Pychota od razu zrobiłam się głodna 🙂 A przepis na gulasz z indykiem podkradam 🙂

  • miśka różanowska

    Zapiekanka oraz Twoja propozycją na podwieczorek wyglądają przepyszne!
    Pozdrawiam

  • NotatkiNiki

    Chetnie bym przeczytala wersje wegansko-bezglutenowa takiego letniego menu 🙂

  • Ależ nabrałam ochoty na jaglankę! Zdecydowanie za rzadko ją przygotowuję.

  • Swietne przepisy, muszę skorzystać z Twoich rad, bo powiem Ci szczerze, że nie potrafię gotować, odwykłam mieszkając w Japonii i jak na razie (niestety remontujemy i wyposażamy dom wiec czasu nie ma na gotowanie) albo jadamy na zewnątrz albo kupujemy i jemy to co nam smakuje, a nie są to potrawy lekkie i dietetyczne 🙂

    Wiec jutro musze kupic kasze jaglaną, płatki owsiane i zacznę się odzywiac zgodnie z Twoim jadłospisem 🙂

  • I zrobiłam się głodna. Muszę jakieś drugie śniadanie zjeść. 🙂