Pomysł na obiad dla zapracowanych indyk ze szpinakiem

pomysł na szybki obiad

Pomysł na obiad dla zapracowanych indyk ze szpinakiem

Jak tam Twój jadłospis na ten tydzień? Wiesz już, co będziesz jeść od poniedziałku do piątku? Jeśli nie, to już biegnę z pomocą. Przygotowałam dla Ciebie pomysł na szybki obiad w 5 odsłonach na cały roboczy tydzień. Jednym z nich jest pomysł na obiad dla zapracowanych indyk ze szpinakiem. Są to smaczne, łatwe do przygotowania potrawy, które możesz zapakować do pudełka i zjeść w pracy na ciepło lub zimno w ramach lunchu.

Jak uniknąć wilczych napadów głodu

  • Gotowa na kryzys. Bądź przygotowana na te momenty w dniu, które są dla Ciebie trudne. Jeśli za zwyczaj umierasz z głodu po pracy, zanim zdążysz zrobić obiad, to przygotuj w niedzielę wieczorem 5 jabłek, które co dziennie możesz ze sobą zabierać do pracy i jeść przed wyjściem do domu.
  • Przygotuj się na zachcianki. Nie ignoruj ich, ponieważ na pewno nadejdą. Zaplanuj sobie z wyprzedzeniem zdrowe, niskokaloryczne przekąski, które zaspokoją Twoją potrzebę na coś słodkiego, słonego lub chrupiącego. Może to być miks orzechów i suszonych owoców czekających na Ciebie w miseczce, pokrojone świeże warzywa (ogórek, papryka, rzodkiewka, seler naciowy, marchewka) + dip jogurtowy, czy kulki mocy (1/3 szklanki kaszy jaglanej, 2 szklanki mleka kokosowego, 1/2 szklanki daktyli, migdały, wiórki kokosowe, 1 łyżeczka kakao).
  • Poświęć trochę czasu na planowanie. Robienie listy zakupów, wyprawa do sklepu i przygotowywanie jadłospisu może zabrać ze 2 godziny.  Jednak na prawdę warto wygospodarować trochę czasu w piątkowe popołudnie lub sobotni poranek na wyszukiwanie ciekawych przepisów w internecie, ułożenie tygodniowego menu, zrobienie listy potrzebnych składników oraz wybranie się do sklepu. Pewnie sobie pomyślisz, że to mnóstwo czasu i roboty, ale lepiej dobrze się zorganizować w jeden dzień, żebyś potem przez cały tydzień nie czuła się zestresowana i wiecznie głodna. Dzięki takiemu przygotowaniu łatwiej też będzie Ci uniknąć niezdrowych pokus.

Pomysł na obiad dla zapracowanych indyk ze szpinakiem

Jeśli nie wiesz gdzie szukać kuchennych inspiracji, to tak jak już wspominałam dzisiaj mam dla Ciebie 5 pomysłów na zdrowy obiad na cały tydzień pracy.

pomysł na szybki obiad

Pomysł na obiad dla zapracowanych indyk ze szpinakiem

Dzień 1 – Indyk ze szpinakiem, pomidorem,serem i ryżem:

  • filet z indyka [150 g]
  • mrożony szpinak [2 łyżki]
  • pomidor [3-4 plasterki]
  • kozi ser/mozzarella [1 plasterek]
  • sól, zioła prowansalskie
  • ryż brązowy + dziki [1/3 szklanki]
  • zielona fasolka mrożona [1/3 szklanki]
  • buraki [2 sztuki]
  • sól himalajska, zioła prowansalskie
  • olej lniany [łyżeczka]

Filet z indyka przypraw i gotuj na parze przez 5 minut. Następnie obłóż filet plasterkami pomidora i rozmrożonym szpinakiem, gotuj przez kolejne 5 minut. Po tym czasie połóż na filet plasterek sera i czekaj aż się roztopi jakieś 2-3 minuty. Ugotuj ryż, na koniec wrzuć fasolkę, żeby się podgotowała. Ryż podawaj polany olejem lnianym. Buraki ugotuj w osolonej wodzie, a następnie zetrzyj na tarce na surówkę.

Dzień 2 – Makaron z warzywami duszonymi na patelni:

  • makaron pełnoziarnisty [1 szklanka]
  • brokuł [100 g]
  • papryka czerwona [1 szt.]
  • cukinia [1/4],
  • bakłażan [1/4]
  • pomidory [2 szt.]
  • natka pietruszki [1/4 pęczka]
  • cebula [kilka plasterków]
  • olej rzepakowy [1 łyżeczka]
  • mozzarella [1/2 kostki]

Warzywa pokroić i dusić na patelni na oleju i z odrobiną wody. Na koniec wymieszać z ugotowanym makaronem i dodać mozzarellę. Wymieszać ją z makaronem, żeby się rozpuściła i utworzyła sos.

Dzień 3 – Dorsz pieczony z cukinią:

  • dorsz – filety bez skóry [150 g]
  • brązowy ryż 1/3 szklanki]
  • cukinia [1/2]
  • olej rzepakowy [1 łyżeczka]
  • sok ze świeżej cytryny [2 łyżeczki]
  • czosnek – średni ząbek [5 g]
  • bazylia świeża [6 listków]
  • oregano suszone łyżeczka]
  • słonecznik [2 łyżeczki]

Rybę natrzyj olejem i suszonymi przyprawami. Cukinię pokrój w plastry, natrzyj bazylią i wyciśniętym czosnkiem. Włóż wszystko do żaroodpornego naczynia. Piecz w piekarniku aż ryba będzie miękka (w 180’C). Zjedź z ugotowaną komosą posypaną słonecznikiem.

Dzień 4 – Duszony filet z kaczki z warzywami i ciemnym ryżem:

  • filet z kaczki bez skóry [150 g]
  • ciemny ryż [1/3 szklanki]
  • warzywa: marchewka, groszek, [2 pieczarki], cebula [1/4]
  • olej rzepakowy [1 łyżeczka].

Mięso pokroić w kostkę, podsmażyć na oleju, a następnie dusić pod przykryciem z odrobiną wody, warzywami i ulubionymi przyprawami. Podawaj z ugotowanym ryżem.

Dzień 5 – Makaron z warzywami i tuńczykiem

  • makaron pełnoziarnisty [1 szklanka]
  • zielona fasolka 1/2 szklanki]
  • kukurydza [1/3] szklanki
  • marchewka [1 szt.]
  • zielone oliwki [5 szt.]
  • tuńczyk [1/2 puszki]
  • mozzarella [1/2 kostki]
  • natka pietruszki [1 łyżeczka]
  • olej rzepakowy [1 łyżeczka]

Makaron ugotować, warzywa dusić na patelni z odrobiną oliwy, na koniec dodać makaron, tuńczyka i mozzarellę – poczekać aż się rozpuści.

To który z 5 pomysłów na zdrowy obiad dla zapracowanych podoba Ci się?

  • Niestety nie mogę się zmobilizować do takiego planowania obiadów.
    Pozdrawiam

  • Zazwyczaj wiem „mniej więcej” 🙂 Po prostu otwieram lodówke/szafkę i szybko miksuję pomysły obiadowe – ale planowanie ich z rozpiską też kiedyś (krótko co prawda) praktykowałam- to naprawdę dobry pomysł. I oszczędny w dodatku bo nie kupujemy tuzina produktów „bo mogą się przydać”.

    • Dokładnie, tez lubię planowanie za to, że można rozsądniej planować zakupy i przy okazji zaoszczędzić:).

  • Motywacja i Organizacja

    chyba skuszę się na dorsza pieczonego z cukinią- nie robiłam nigdy, świetny wpis, zazwyczaj w biegu kupuje się śmieciowe jedzenie( typu kupie sos do spaghetti), a tu szybkie pyszne i zdrowe obiadki. Zainspirowałaś mnie jeszcze jedną rzeczą, że porzuciłaś etat, aby spełniać marzenia- jestem właśnie na tym etapie, nie jest łatwo, są lęki, ale warto zaryzykować, bo życie jest jedno 🙂

    • Na prawdę warto, to było już dość dawno, a nigdy nie żałowałam swojej decyzji, więc gorąco Cie zachęcam:).

      • Motywacja i Organizacja

        <3
        dziękuje Ci bardzo 🙂

  • Kamil Radlak

    Przydadza sie te potrawy, jako dodatkowe urozmaicenie mojego gotowania 🙂

  • O ja! Ten indyk wyglada smakowicie! Aż sie zrobiłam głodna! 😊

  • Sylwia

    Mmmm dorsz pieczony z cukinia! Jedna z moich ulubionych potraw. Pozdrawiam.

    • Też bardzo lubię tę rybę w każdej postaci.

  • ale pyszne przepisy przygotowałaś, aż głodna się zrobiłam;))

  • Pobudzasz kubki smakowe. Chyba namówię rodzinę na małą ucztę. 🙂

  • Z planowaniem posiłków na cały tydzień mam jeszcze problem, ale staram się powoli tego uczyć, bo to ogromnie ułatwia i nie ma problemu z tym co dziś na obiad. Propozycje wymagają bardzo smakowicie z chęcią zapisuję sobie wpis na kryzysowe sytuacje! 🙂

  • asi

    Ten dorsz jest smakowity, poza tym uwielbiam ryż…
    Dziś mam dzień na jedzenie 😋
    zolza73.blogspot.com
    goodmorning73.blogspot.com

  • Świetne pomysły. Również mam zawsze w zanadrzu awaryjne przepisy na szybkie obiady 😀 Staram się też jeść w miarę regularnie, żeby nie dopuścić do momentu kiedy będę głodna i gotowa na zjedzenie dosłownie wszystkiego 😀

    • Dokładnie, kiedy człowiek jest głodny, to pochłonie wszystko z czekoladą na czele;).

  • Dorsz pieczony z cukinią to moje smaki. Bardzo lubię tak przygotowaną rybkę. 🙂

    • Ja bardzo lubię cukinie i często dodaje ja do różnych potraw.

  • Wspaniałe i smaczne pomysły, wszystkie mi sie podobają 🙂

  • zaciekawił mnie przepis na dorsza pieczonego z cukinia. 🙂 zgadzam się, że najlepiej mieć z góry ustalony jadłospis i być gotową na kryzysy 🙂

  • Właściwie wszystkie te propozycje spotykają się z moim smakowym uznaniem, ciekawie będzie je wykorzystać. 🙂
    Bookendorfina

    • To jeśli uda Ci się je wykorzystać, życzę smacznego:).

  • Wszystkie propozycje pasują do mojego gustu kulinarnego 🙂

  • Ja własnie ostatnio zainwestowałam w zrobienie takiego zdrowego jadłospisu 🙂

  • Michalczewska Hexainga

    indyczek, dużo makaronu jak na hashimotkę ale tez uważam że nie ma co wariować 🙂

    • Pewnie, że nie. Ja akurat nie jestem przekonana, że gluten ma aż taki wpływ na Hashimoto. Endokrynolodzy są wobec tej opinii bardzo sceptyczni i zazwyczaj jeśli ktoś nie ma nietolerancji glutenu, to mówią, że nie ma przeciw wskazać. Jednak tak na wszelki wypadek nie jem pszennego;).

  • Aż zrobiłam się głodna 🙂
    Z moim K od jakiegoś czasu planujemy obiady na cały tydzień 🙂

    • Tez staram się planować, żeby mieć potrzebne produkty pod ręką.

  • Ja nie umiem planować i nigdy nie wiem co zjem na kolację 😀
    Ale mam w domu składniki z których zawsze coś się da wyczarować- inna sprawa że czasem mi to wyjdzie smaczne, a częściej niezjadliwe 😀

  • Bardzo fajne propozycje, aż chciałoby się to wszystko zjeść 🙂 ja po moich zimowych „grzeszkach” kulinarnych wracam do lepszego planowania posiłków i zdrowszej diety, więc któryś z Twoich przepisów pewnie wykorzystam 🙂

    • Wiosna, to świetny okres na realizację takiego postanowienia:).

  • Dla mnie wymyślenie, co zrobić na obiad to zawsze koszmar, tym bardziej, że każdy lubi u nas co innego, a syn to w ogóle niejadek 😉

    • Ja tam jestem dyktatorem, co ugotuję to trzeb zjeść;).

      • U nas w domu same silne charaktery, więc nie ma lekko 😉

  • My raczej planujemy bo robimy wcześniej zakupy i dzielimy obowiązki kto, co gotuje.Tym bardziej, że większość potraw robimy w wolnowarze, a ze przygotowanie ich zajmuje ok 10h – musze się wcześniej przygotować! Tak się już przyzwyczailiśmy do tej organizacji, że nie wyobrażam sobie budzić się rano i zastanawiać, co na obiad. Ciepły posiłek w ciągu dnia jest dla nas bardzo ważny. Ale uświadomiłaś mi, że nie przygotowuję się do zachcianek, naiwnie wierząc, ze nie nadejdą. A zawsze nadchodzą:) Wykorzystam Twoje fit desery:)

    • Dla mnie również ciepły posiłek w ciągu dnia to podstawa:).

  • www.kasiaekiert.pl

    Przeczytałam właśnie artykuł z Twoim udziałem http://www.fitspirit.pl/6-sposobow-na-work-life-balance/ jestem pod wrażeniem! brawo!

    świetne rady, na szybkie obiady 🙂

    • Dziękuję Kasiu, z ust ekspertki w tej dziedzinie, to podwójna pochwała :).

  • smakowite propozycje! 🙂