Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis

Ostatnio zrobiło się u mnie trochę wakacyjnie. Zniknęłam na dwa tygodnie z sieci, jednak jestem już z powrotem i dzisiaj mam dla Ciebie kolejny pomysł na całodniowy pyszny, pożywny, a przede wszystkim zdrowy jadłospis. 

Wakacyjne wyjazdy, to cudowny relaksujący okres. Jednak łączą się również z koniecznością zmienienia swoich codziennych przyzwyczajeń żywieniowych oraz dostosowania się do tego, co w danym miejscu jest osiągalne. Jeśli chodzi o Trójmiasto, to przyznaję, że jedzenie sprostało moim wymaganiom. Jednak w Międzywodziu miałam kłopot, żeby znaleźć coś, co będzie mi smakowało, a przy okazji nie spowoduje problemów gastrycznych. Także z wielką przyjemnością po zakończeniu wyjazdu powróciłam do mojej ukochanej zdrowej żywności oraz potraw bez panierki, ton cebuli i nie ociekających tłuszczem. Co za ulga. Jeśli Ty również masz ochotę na przygotowanie czegoś zdrowego i lekkiego, a nie masz pomysłu, to poniżej mam dla Ciebie kilka świetnych propozycji. Co Ty na to?

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis – śniadanie

Śniadanie: sałatka na bazie awokado
Jak już wspominałam w wakacje uwielbiam rozpocząć dzień od solidnej porcji witamin zawartych w sałatce. Moja propozycja na dziś bazuje na jednym z najbardziej pożywnych i cenionych owoców, które ja traktuję jak warzywo, czyli awokado.

  • liście botwinki [garść]
  • awokado [1 sztuka]
  • zielone oliwki [10 sztuk]
  • ziarna słonecznika i pestki dyni [1 łyżka]
  • oliwa z oliwek [1 łyżeczka]
  • sok ze świeżej cytryny [2 łyżeczki]
  • chleb pełnoziarnisty [2 kromki]
  • masło do chleba [1 łyżeczka]

Pokrój składniki i wymieszaj. Skrop oliwą i sokiem.

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis – II śniadanie

II śniadanie: miseczka świeżych ulubionych owoców

Jeśli chodzi o mnie, to moimi wakacyjnymi ulubieńcami są zdecydowanie maliny. Opakowanie 250 gram tych pyszności, to tylko 105 kcal, więc śmiało możesz jeszcze sobie dorzucić na ten posiłek z 5 orzechów.

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis – obiad

Obiad: makaron marinara z owocami morza

  • makaron tagliatelle szpinakowy [400 g]
  • mieszanka owoców morza [opakowanie 225 g]
  • krewetki Black Tiger [opakowanie 225 g]
  • mała cukinia [2 sztuki]
  • świeże czerwone pomidory [10 sztuk]
  • świeże żółte pomidorki koktajlowe [15 sztuk]
  • zielone oliwki [15 sztuk)
  • pietruszka [1/3 natki]
  • żółty ser lub mozzarella do starcia [50 g]
  • zioła prowansalskie
  • sól i pieprz

Ugotuj makaron al dente, a następnie go odcedź. Następnie pokrój plasterki cukinii na drobne kawałki. Czerwone pomidory obierz ze skórki i pokrój w plastry, natomiast żółte przekrój na pół. Oliwki również pokrój w plasterki. Pietruszkę posiekaj na drobno. Rozgrzej na patelni łyżeczkę oliwy. Wrzuć na patelnię czerwone pomidory i duś je przez 10 minut. Następnie dorzuć cukinię, żółte pomidorki, oliwki oraz natkę pietruszki. Duś wszystko na średnim ogniu przez około 20 minut, żeby woda wyparowała, a sos zgęstniał. Dorzuć krewetki oraz owoce morza (wcześniej je rozmroź) i duś je jeszcze przez 5 minut. Potrawę dopraw ziołami prowansalskimi oraz solą i pieprzem wedle własnego gustu. Na koniec dorzuć na patelnię makaron i wymieszaj go z sosem.

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis – podwieczorek

Podwieczorek: babeczki z owocami, budyniem i galaretką

  • mąka – owsiana, kokosowa [300 g]
  • żółtko [2 sztuki]
  • mleko [1,5 szklanki]
  • budyń śmietankowy [1 opakowanie]
  • galaretka owocowa [1 opakowanie]
  • masło [150 g]
  • ksylitol [4 łyżki]
  • ulubione owoce

Połącz mąkę, masło, ksylitol i 2 żółtka. Zagnieć z nich ciasto, a następnie odstaw je do lodówki na 30 minut, żeby się schłodziło. Foremki do babeczek wysmaruj tłuszczem. Ciasto wyjmij z lodówki i rozwałkuj. Nagrzej piekarnik do 180 stopni. Wykrawaj szklanką małe kółka ciasta i wylepiaj nimi foremki. Babeczki piecz przez 15 minut. Następnie w 1,5 szklance mleka ugotuj budyń według instrukcji na opakowaniu. Wyciągnij z piekarnika gotowe babeczki, przestudź je, a następnie napełnij ciepłym budyniem. Odczekaj aż całość przestygnie i udekoruj babeczki owocami. Ja użyłam borówkę amerykańską oraz truskawki. Mogą to być też maliny, jeżyny, a nawet porzeczki, czy brzoskwinie. Na koniec przygotuj galaretkę według przepisu na opakowaniu. Poczekaj aż przestygnie i zacznie tężeć – możesz jej pomóc wsadzając ją do zamrażalnika. Następnie nałóż ja na wierzch babeczki. Przyznaję, że ten deser jest dość czasochłonny w wykonaniu, ale jest tego wart.

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis – kolacja

Kolacja: zupa krem z buraków
Jesteś pewnie przyzwyczajona, żeby jeść zupy na obiad, ale jest to tez świetne rozwiązanie na kolację. Zupy są o tyle praktyczne, że można nagotować cały garnek i starczą na 2-3 dni. Wieczorem organizm szykuje się do snu, więc należy ograniczyć węglowodany i postawić na białko (kawałki mięsa w zupie) oraz warzywa.

  • buraki [5 sztuk]
  • fasolka [2 szklanki]
  • ziemniaki [5 sztuk]
  • marchew [mała sztuka]
  • pietruszka, liście [2 łyżki]
  • mięso z piersi kurczaka, bez skóry [porcja 50 g]
  • jogurt naturalny [1 małe opakowanie]
  • przyprawy: pieprz czarny, sól, listek laurowy, ziele angielskie
  • masło [2 łyżeczki]

Wlej 6 szklanek wody do garnka, wrzuć mięso i gotuj przez 10 minut. Następnie obierz buraki, ziemniaki, fasolkę oraz marchewkę, drobno pokrój i dorzuć do mięsa. Kiedy warzywa będą miękkie zmiksuj połowę z nich wraz z opakowaniem naturalnego jogurtu. Następnie wlej wszystko z powrotem do garnka, wymieszaj, dopraw i na koniec dodaj masło.

A jak wygląda Twój wakacyjny dzienny jadłospis?

  • DO mnie podwieczorek najbardziej trafił 😉

    • Pewnie dla większości osób t gwóźdź programu ;).

  • sylwia t

    Pyszne zestawienie 🙂 Zdrowo, i kolorowo.

  • Jadlospis jak najbardziej dla mnie <3

  • Wchodzę we wszystko co zawiera buraki i maliny! <3

  • Aniu, jakie u Ciebie pysznosci. Fajny pomysl z tym zaczynaniem dnia od salatki. Nie kazdemu to smakuje… Ale w niektorych kulturach np kulturze azjatyckiej je sie miske ryzu na sniadanie. Ja sama zaczynam dzien od owocowo warzywnego smoothie i daje mi to sporo pozytywnej energii. Pozdrawiam serdecznie Beata

    • Nie wyobrażam sobie dnia bez solidnej dawki warzyw na dzień dobry :). Oczywiście do tego jem tez żytni chleb najczęściej z jajkami przepiórczymi.

  • Przepyszne dania przyrządzasz:)

  • Pysznosci i pięknie wygladające potrawy. Moje wakacyjne menu to na śniadanie często twarożek z czym tam mam w lodówce albo na grządce (szczypiorek, rzodkiewka, czosnek, rózne zioła) na obiad często gulasz z cukinii, a na kolacje to albo bruschetta z tostem albo mozarella z pomidorem. Z mięs ograniczam sie do indyka…. ale moim kolacjom czesto towarzyszy lampka wina. Niestety…. bo to kalorie, ale jaka przyjemność, takie Sauvignon Blanc z Hiszpanii albo Chile – polecam, w końcu w wakacje i musi być odpust na pewne sprawy 🙂

    • Aniu nie uwierzysz, ale od wielu lat w ogóle nie piję alkoholu :). A jeśli chodzi o mięso, to ostatnio tez w zasadzie ograniczam się do indyka.

  • Pychota 🙂 Zupę krem zrobię na pewno, makaron z owocami morza też. Miseczkę owoców równie chętnie przygarnę. No i niestety babeczki 😉

  • Wygląda bardzo apetycznie! 🙂

  • Te babeczki mnie zachwyciły <3
    A sałatkę z awokado serwuję sobie dosyć często 🙂

    • Oj ja też, bardzo lubię połączenie jajek przepiórczych i awokado na śniadanie :).

  • natasza c

    Jadłospos świetny…tylko kto mi przygotuje takie pyszności? 🙂 z przyjemnością czytam Twoje wpisy i robię się głodna:)

    • Natasza, tez czasem sobie myślę, że przydała by mi się jakaś obrotna gosposia ;). Często robię na przykład dana obiadowe lub te na kolację w większych ilościach, tak żeby starczały na 2-3 dni. A przekąski takie jak na przykład ciasteczka piekę w jeden dzień w takiej ilości, żeby mieć je chociaż na 5 dni.

  • Przepisy bardzo zdrowe . Wszystko wygląda apetycznie. Świetnie, że potrafisz tak dobrze gotować i piec .
    Będę odwiedział regularnie 🙂
    Pozdrawiam
    Krzysztof

    • Krzysztof, dziękuję za dobre słowo :). Bardzo lubię gotować zwłaszcza dla kogoś i cieszę się, że mu smakuje i docenia :).

  • U mnie co wpadnie w ręce, zwłaszcza na śniadanie. Łatwiej z przemyślanymi obiadami i kolacjami. W sumie podwieczorek też taki kombinowany.

    • O, a co najczęściej wpada Ci w ręce w porze śniadania? 😉

      • Tak sie nad tym zastanawiając, improwizuję. Ostatnio mam chleb i bułki więc coś z tego plus obkład i pomidor.

  • Ale smaczne przepisy! Szczegolnie salatka z awokado przypadla mi do gusty, moglabym je jesc caly czas. Tez lubie jesc zupy na kolacje, bo mozna je przygotowac na kilka dni, a na dodatek sa lekkie i sycace.

    • Również mogłabym jeść awokado w różnych konfiguracjach przez cały czas :). Zbliża się jesień, także również zupy będę robić coraz częściej.

      • Awokado jest cudowne – do salatek, deserow, wszystkiego 🙂 Szkoda tylko, ze zawsze jest taka loteria z jego kupowaniem, nigdy nie wiadomo na co sie trafi… Ja mam jedno zaufane miejsce, ale wielokrotnie kupilam awokado, ktore nadawaly sie tylko do kosza…

  • Holly Lu

    Jestem na diecie, więc słodycze są wyeliminowane, ale trzymam się pięciu posiłków odpowiednio zbilansowanych.

  • Super propozycje, z chęcią skorzystam … zaraz jak zaopatrzę lodówkę 🙂

    • Oj u mnie lodówka też wymaga zaopatrzenia :).

  • Przeznaczony ten zestaw. A sałatka z awokado wydaje się być palce lizać!

    • Widzę, że sałatka z awokado jest faworytką :).

      • Dla mnie na pewno. Uwielbiam awokado. Jak byłam w Brazylii, to ogromne i żółciutkie jadłam niemal codziennie 🙂 pychota!

  • Uwielbiam awokado, więc na pewno skorzysta z przepisu na sałatkę 🙂
    Pozdrawiam 🙂

    • Również uwielbiam awokado. Dziękuję za odwiedziny i też pozdrawiam.

  • Danuta Brzezińska

    Ja na pierwsze śniadanko serek grani z warzywami, na drugie sałatka z sałat i warzyw ze słonecznikiem. Obiad to kurczak po azjatycku. Na deser lody z owocami a na kolację arbuz z wędzonym łososiem:-)

  • U mnie w ciągu całego roku jadłospis raczej się nie zmienia. Kilka razy przybierałam się do ułożenia sobie jadłospisu na cały tydzień ale zabrakło mi chęci i zapału 🙂
    Twoje przepisy wyglądają bardzo smakowicie 🙂

  • Krem z buraków i babeczki skradają moje serce 🙂

  • Makaron wygląda przepysznie, ale moi domownicy niestety nie przepadają za owocami morza :(. Chętnie wykorzystam za to przepis na sałatkę z awokado, które uwielbiam!

  • Też jestem za wykorzystywaniem sezonowych warzyw i owoców. W sierpniu zrobiłam pyszną zupę buraczaną, a maliny to zdecydowanie owoce tego miesiąca 😉 U mnie również gościły babeczki z masą budyniową, ale z galaretką jeszcze nie próbowałam.

  • Ależ mam ochotę na te babeczki 🙂

  • Mniam! Wszystko wygląda pysznie, najbardziej mnie kusi makaron ;))

    Super wpis i świetne zdjęcia! Pozdrawiam 🙂