Jak się zmobilizować do ćwiczeń fizycznych

jak się zmobilizować do ćwiczeń

Jak się zmobilizować do ćwiczeń fizycznych

Sport to zdrowie, każdy to wie. Na pewno Ty też. Jednak nie wszyscy biorą sobie, to powiedzenie głęboko do serca. A przecież Twoje ciało potrzebuje ruchu tak samo jak tlenu, czy wody. Bez niego możesz zapomnieć o dobrym samopoczuciu oraz pięknej sylwetce. Dzisiaj podpowiem Ci jak się zmobilizować do ćwiczeń fizycznych i wybrać odpowiednią aktywność.

Przez tysiące lat człowiek był bardzo aktywny. Całami dniami musiał przemierzać wiele kilometrów (jak Leonardo w filmie “Zjawa”), żeby zdobyć coś do jedzenia. Obecnie wystarczy, że wsiądziesz w samochód, pojedziesz do najbliższego supermarketu i w godzinę kupisz taką ilość żywości na tydzień, która naszym przodkom z pewnością starczyłaby na miesiąc. I to by było na tyle jeśli chodzi o ruch związany ze zdobywaniem pożywienia. Założę się, że większość dnia mija Ci w pozycji siedzącej przy biurku w pracy lub w domu przed komputerem albo leżącej na kanapie przed telewizorem. W takiej sytuacji nie masz zbyt wielu okazji do spalenia nadmiaru kalorii, które pochłaniasz przez cały dzień. 

Płacz zaczyna się dopiero kiedy Twoja oponka się powiększa, a pupa zwisa jak naleśnik i generalnie jest już za późno na prewencję. A kiedy już się solidnie zaniedbasz, to niestety na pierwsze efekty ćwiczeń i diety trzeba bardzo długo czekać. Rezultat jest taki, że nie starcza Ci cierpliwości i kończysz treningi zanim tak na prawdę na dobre je zaczniesz. 

Wiesz, co sprawia, że szybko zniechęcasz się do aktywności fizycznej? To, że wybierasz taką, którą wydaje Ci się, że powinnaś, a nie taką, która sprawi Ci przyjemność. Wiele osób nie mając doświadczenia w sporcie wybiera na przykład bieganie. Czyli dyscyplinę z górnej półki. A jest to sport bardzo męczący i wymagający. Przynajmniej na początku. Sporo osób (włączając w to mnie) bardzo szybko się zniechęca do biegania. Całe szczęście ja wtedy próbuję czegoś innego, sprawdzonego. Jednak spore grono początkujących biegaczy po pierwszej porażce poddaje się i przestaje robić cokolwiek. Znasz to skądś? Wiem, że czasem zwleczenie się z kanapy jest wyczynem na miarę brania udziału w olimpiadzie, zwłaszcza kiedy za oknem jest ciemno, zimno i pada. Jednak nie masz wyboru. Chcesz być zdrowa i zgrabna? To znajdź aktywność fizyczną odpowiednia dla Ciebie i wstawaj!

Jak się zmobilizować do ćwiczeń fizycznych

Jak się zmobilizować do ćwiczeń fizycznych

Jak się zmobilizować do ćwiczeń fizycznych

Także pamiętaj, wybierając dla siebie aktywność fizyczną, bardzo ważne jest, żeby było to coś, co sprawia Ci przyjemność. Na początek, to wcale nie musi być aktywność, która wyciśnie z Ciebie siódme poty i spali 1000 kcal w godzinę:

  • zacznij od spacerowania, które ma same zalety. Nie jest męczące i spędzasz czas na świeżym powietrzu. Taka forma ruchu sprawi, że krew zacznie Ci szybciej krążyć, a mięśnie otrzymają większą dawkę tlenu oraz substancji odżywczych. Poza tym poprawisz sobie odporność organizmu. Możesz zabrać ze sobą męża/chłopaka/przyjaciółkę i porozmawiać od serca. A jeśli pragniesz ciszy oraz spokoju, to weź psa. Też mu się przyda trochę poruszać,
  • nordic walking lub delikatny jogging, to może być kolejny krok  kiedy spacery wejdą Ci w krew. Żebyś się nie przeforsowała, a w związku z tym nie zniechęciła, to na początek pamiętaj o przestrzeganiu kilku ważnych zasad. Przede wszystkim przez pierwsze dni najlepiej zaliczać krótki dystans (1 – 1,5 km).  Dobrze jest na przemian biec przez 2 minuty, a 1 minutę iść szybkim krokiem i tak na przemian,
  • gimnastyka w domu, to świetne rozwiązanie, kiedy na dworze robi się bardzo nieprzyjemnie i jest za zimno na spacerowanie, czy bieganie. Na YouTube jest wiele różnego rodzaju filmików (krótszych i dłuższych) z najróżniejszymi ćwiczeniami. Od pilates oraz jogi, przez ABF po zumbę. Jeśli masz problem z samodyscypliną i potrzebujesz przysłowiowego bata w postaci trenera/instruktora nad sobą (jak ja), to najlepiej zapisz się do klubu fitness. Tylko pamiętaj, żeby kupić sobie karnet do miejsca, które znajduje się w pobliżu Twojego domu/pracy lub z dobrym dojazdem. Gwarantuję, że do klubu położonego po drugiej stronie miasta szybko odechce Ci się chodzić.

A Ty masz swój sposób na to jak mobilizować się do ćwiczeń?