Skuteczne pozycjonowanie bloga

SEO

Skuteczne pozycjonowanie bloga

Minęły już dwa miesiące odkąd przeniosłam się na WordPress i zgodnie z obietnicą chciałam podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami na ten temat. Odpowiem również na często zadawane mi pytanie, a mianowicie, czy było warto.

Jednak za nim to zrobię, to chciałam Wam też powiedzieć, że ostatnio zaczęłam odnosić wrażenie, iż stałam się zakładniczką narzuconej przez samą siebie tematyki blogowej. Myślę, że chciałam trochę na siłę przerobić bloga na ściśle dietetyczny. Jednak nie do końca swobodnie się w tym czuję. Zaczęłam bardzo tęsknić za moimi artykułami na temat blogowania, które sprawiały mi wiele radości. Ostatnio nie pisałam ich, ponieważ sądziłam, że nie będą pasować do mojego nowego profilu.

Chciałam też na siłę zmienić nazwę. Sądziłam, że nazwa Lifestylerka jest za mało profesjonalna i nie zbyt powiązana z tematyką przewodnią. Wiele tygodni nad tym rozmyślałam. Kombinowałam na różne sposoby. Miałam takie pomysły jak: Żyj Zdrowo, czy Healthstylerka. Jednak żadna z tych nazw nie złapała mnie za serce tak jak Lifestylerka. W końcu kiedy wymęczyłam już siebie, a także wszystkich dookoła stwierdziłam, że przecież prowadzenie bloga, to ma być dla mnie czysta przyjemność oraz rozrywka, a nie jakąś katorga. W związku z tym postanowiłam, że nie będzie żadnych nakazów oraz zakazów, zamiast nich pełna swoboda oraz dowolność tematyczna. Dlatego też myślą przewodnią bloga pozostanie zdrowy styl życia, ale postanowiłam wznowić też artykuły o tematyce blogowej i pisać o czymkolwiek mi się zamarzy.

Skuteczne pozycjonowanie bloga

A co do moich przenosin na WordPress, to po upływie kilku tygodni mogę z czystym sumieniem zapewnić Was, że na prawdę jestem bardzo zadowolona ze zmiany. Moim zdaniem opłacało się przenieść na tę platformę. Co się zmieniło? Przede wszystkim jest o wiele więcej możliwości technicznych i mnóstwo przydatnych wtyczek do ściągnięcia. Wszystko jest bardzo łatwe w obsłudze.

Jednak najbardziej jestem zadowolona, że dzięki jednej z wtyczek teraz jest możliwe bardzo łatwe i skuteczne pozycjonowanie bloga. Mam na myśli SEO Yoast. Dopiero teraz widzę jakie braki techniczne miały moje dotychczasowe posty. A przecież najbardziej podstawowe zasady są bardzo proste. Nowe wpisy tworzę od razu wykorzystując tę wtyczkę. Natomiast stare w miarę możliwości czasowych na bieżąco przerabiam. Po kilku tygodniach zauważyłam, że wpisy których od dawna nikt nie odwiedzał “ożyły”, a ich statystyki poszły w górę. Natomiast nowe wpisy od razu zyskują sporą liczbę wejść.  Dla tych osób, które nie mają możliwości ściągnięcia tej wtyczki, bo są na innej platformie niż WordPress, mam dobrą wiadomość. Znając podstawowe zasady można samemu praktykować skuteczne pozycjonowanie bloga. A oto one:

Tytuł

Zalecane jest, aby tytuł miał długość od minimum 35 do maksymalnie 65 znaków. Na samym początku należy umieścić frazę kluczową. Taki zabieg powinien wpłynąć pozytywnie na ranking w wyszukiwarkach.

Fraza kluczowa

Fraza kluczowa, to jeden z najistotniejszych elementów z technicznego punktu widzenia. Jeśli nie ma się pomysłu na chwytliwą frazę lub nie ma się pojęcia jaka była by odpowiednia, to w takiej sytuacji najlepiej jest skorzystać z pomocy “Planera słów kluczowych Google AdWords”, który jest bardzo prosty w obsłudze. Planer pomaga nam w ocenieniu popularności wybranych przez nas fraz, a także proponuje podobne zwroty.

Ważne też jest, żeby fraza kluczowa pojawiła się w pierwszym akapicie tekstu, a także żeby umieścić ją w chociaż jednym nagłówku (H1, H2). Fraza kluczowa powinna pojawić się w tekście odpowiednią ilość razy. Idealna częstotliwością jest 1%. Dla przykładu, jeśli tekst zawiera wymagane minimum słów, czyli 300, to fraza kluczowa, aby osiągnąć wartość 1% musi pojawić się w tekście co najmniej 3 razy. Ponadto fraza kluczowa powinna też pojawić się też w adresie URL danego wpisu, co automatycznie stanie się po dodaniu jej do tytułu postu.

Check list przed opublikowaniem wpisu

  1. Strona posiada meta opis dla wyszukiwarek √
  2. Fraza kluczowa pojawia się w pierwszym akapicie √
  3. Tytuł strony zawiera od 35 do 65 znaków √
  4. Faza kluczowa jest zawarta w adresie URL postu √
  5. Częstotliwość frazy kluczowej wynosić minimum 0,7 – 1% √
  6. Zdjęcia do artykułu zawierają atrybut alt z główną frazą kluczową √
  7. Tytuł strony zawiera frazę kluczową umieszczoną na jego początku √
  8. Fraza kluczowa występuje w minimum jednym nagłówku (H1, H2) √
  9. Tekst zawiera minimum 300 wyrazów √
  10. Fraza kluczowa nie była do tej pory użyta w pozostałych artykułach √

Częstotliwość publikacji

Mam dla Was jeszcze jedną, bardzo istotną radę, która jest wręcz banalna. Jednakże na własnej skórze, a raczej blogu przekonałam się o jej skuteczności. Piszcie i publikujcie regularnie. Systematyczność, to jest klucz do sukcesu. Przez długi czas traktowałam tę zasadę z przymrużeniem oka oraz pobłażaniem. Dopóki publikowałam regularnie 2-3 razy w tygodniu, to nie zdawałam sobie sprawy jak bardzo takie działania nakręcają ruch na blogu. Dopiero kiedy między grudniem, a marcem ze względów zdrowotnych, a także w związku z technicznymi zmianami na blogu moje wpisy, a także działania promujące je były hmmmm, delikatnie mówiąc sporadyczne. Wtedy dało się odczuć różnicę. Statystyki spadły na łeb i szyję. Wiele osób przestało regularnie odwiedzać mój blog. Myślę, że również przyczyniła się do tego zmiana treści, ale to jest już temat na osobny wpis. A jak na razie zostawiam Was z tematem SEO.

Jestem ciekawa jak wiele opisanych przeze mnie zasad już stosujecie?