Wakacyjne fit słodkości

Wakacyjne fit słodkości

Wakacyjne fit słodkości

Dbasz o swoją linię i zdrowie, ale lubisz słodkości? W takim razie mam dla Ciebie cztery desery, które nie zawierają cukru ani pszenicy. Możesz je jeść zupełnie bezkarnie. Jestem ciekawa, który najbardziej przypadnie Ci do gustu.

Jeśli na co dzień zmagasz się z nieodpartą ochotą na niezdrowe słodycze, chciałabyś zrzucić w zdrowy i skuteczny sposób kilka nadprogramowych kilogramów po wakacjach, a nie wiesz jak się zmobilizować i za to wszystko zabrać, żeby znowu nie skończyło się porażką i efektem jojo, to zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji dietetycznej. Razem ułożymy rozsądny i skuteczny plan działania.

Wakacyjne fit słodkości

Uwielbiam desery, założę się, że Ty też. Jednak w tradycyjnym wykonaniu są istnymi bombami kalorycznymi oraz nie lada wyzwaniem dla wątroby. Dlatego dziś pokażę Ci jak można przygotować coś słodkiego i jednocześnie zdrowego. Te desery będziesz mogła zjeść z przyjemnością, bez wyrzutów sumienia, czy przykrych dolegliwości. A oto czterej przepyszni bohaterowie dzisiejszego wpisu.

Sernik jaglany z musem jagodowym

Wakacyjne fit słodkości

Wakacyjne fit słodkości

Moja pierwsza propozycja, to sernik jaglany z musem jagodowym. Wciąż nie mogę wyjść z podziwu jak to jest możliwe, że w odpowiedni sposób przygotowana kasza smakuje jak twaróg  i nawet ma jego strukturę.

Lista składników na okrągłą blaszkę 22 cm:

  • kasza jaglana [1 szklanka]
  • mleko kokosowe [1/3 puszki]
  • woda [1 szklanka]
  • ksylitol [1/2 szklanki]
  • sok z niewoskowanej cytryny [1 mała sztuka]
  • sól [szczypta]
  • świeże jagody [1 szklanka]

Przygotowanie: kaszę jaglaną przepłucz ciepłą wodą, żeby pozbyć się gorzkiego posmaku. Następnie zalej szklanką wody i gotuj przez 10 minut. Dodaj 1,5 szklanki mleka i gotuj przez kolejnych 10 minut, co chwilę mieszając, żeby kasza nie przypaliła się. Potem dodaj do kaszy: ksylitol, szczyptę soli, mleko kokosowe oraz sok z cytryny. Wszystkie składniki wymieszaj, a następnie zmiksuj blenderem. Blaszkę możesz wyłożyć papierem do pieczenia lub natłuścić olejem. Przełóż zmiksowana masę do blaszki. Piecz przez 50 minut w temperaturze 180 stopni C. W międzyczasie gotuj jagody w garnku tak długo aż się rozpuszczą i odparuje z nich woda. Następnie rozprowadź mus po cieście i wsadź na 5 minut do piekarnika.

Mini sernik na zimno

Wakacyjne fit słodkości

Wakacyjne fit słodkości

W upalne dni dobrze jest się trochę ochłodzić, dlatego uwielbiam desery, które można schłodzić w lodówce. Takim przysmakiem jest mini serniczek na zimno. Jest pyszny, a do tego świetnie się prezentuje. jest doskonały do serwowania gościom. Zawsze wzbudza zachwyt.

Lista składników na 4 porcje:

  • serek homogenizowany [1 opakowanie 220 g]
  • truskawki [10 szt.]
  • ksylitol [1 łyżka]
  • żelatyna [3 łyżki]
  • wanilia [1 szczypta]
  • listek mięty lub melisy

Przygotowanie: wrzuć do miski serek homogenizowany, łyżkę ksylitolu, wanilię i żelatynę rozpuszczoną w odrobinie gorącej wody. Wszystko zmiksuj na gładki krem. Wypełnij miseczki lub szklanki zmiksowanym serem i wstaw do lodówki. W międzyczasie przygotuj przygotuj mus owocowy. Zmiksuj truskawki. Następnie na stężały serek nałóż delikatnie mus owocowy. Udekoruj borówką amerykańską oraz listkami mięty.

Czekoladowe fit muffinki

Wakacyjne fit słodkości

Wakacyjne fit słodkości

Idealne do kawy na drugie śniadanie na przykład w pracy. Ich czekoladowy smak poprawi Ci nastrój, a kakao doda energii do efektywnej pracy. Wspaniale smakują zagryzane truskawkami.

Lista składników:

  • mąka owsiana (bezglutenowa) [75 g]
  • mąka ziemniaczana [75 g]
  • kasza jaglana [50 g]
  • soda [1,5 łyżeczki]
  • kakao [5 łyżeczek
  • mleko roślinne [125 ml]
  • figi suszone [120 g]
  • ksylitol [50 g]
  • gorzka czekolada [75 g]
  • olej kokosowy [75 g]

Przygotowanie: kaszę jaglaną ugotuj na miękko (10 – 15 minut). Mąkę owsianą i ziemniaczaną wymieszaj z kakao oraz sodą. Figi posiekaj na drobne kawałki. Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej, pod koniec dodaj olej i połącz. W blenderze wymieszaj miękką kaszę, figi, słodzik, czekoladę oraz mleko. Zmiksuj dokładnie na jednolitą masę. Płynne składniki dodaj do mąki i wymieszaj łyżką. Ciasto przełóż do małych papierowych foremek. Piecz około 15 minut w temperaturze 180°C.

Czekoladowy budyń jaglany

Wakacyjne fit słodkości

Wakacyjne fit słodkości

Kolejna porcja zdrowych, czekoladowych słodkości. Taki deser w słoiczku jest bardzo łatwy w transporcie, zatem możesz zabrać go ze sobą do pracy, czy szkoły, żeby był miłą przerwą w zabieganym dniu.

Lista składników:

  • kasza jaglana [1/2 szklanki]
  • mleko kokosowe [1/2 szklanki]
  • miód [1 łyżka]
  • kakao [1 łyżeczka]
  • nektarynki [1/2 kg]
  • wiórki kokosowe [1 łyżeczka]
  • czereśnie do dekoracji

Przygotowanie: Gotuj kaszę w 1/2 szklance wody przez około 15 minut, stopniowo dodając mleczko kokosowe. W ostatniej fazie gotowania dodaj do kaszy łyżeczkę kakao oraz łyżkę miodu i wymieszaj wszystko. Po ugotowaniu ostudź kaszę i zmiel na gładką masę. W międzyczasie zmiksuj obrane ze skórki nektarynki, aby uzyskać mus. Kiedy kasza przestygnie, to nałóż ją do słoiczka/szklanki, przedzielając warstwą musu z nektarynki. Na koniec udekoruj wiórkami i czereśniami.

Który z tych deserów chciałabyś dziś skosztować?