Majowy dzienny jadłospis

Majowy dzienny jadłospis

Majowy dzienny jadłospis

Jeśli w tym tygodniu masz trudności z wymyślaniem, co przygotować do jedzenia, to spieszę Ci z pomocą. Mam dla Ciebie garść wiosennych przepisów na cały dzień, które na pewno zainspirują Cię do tego, aby urozmaicać swój jadłospis.

Majowy dzienny jadłospis

Wiosna już do nas nareszcie doszła, słonko świeci, ptaszki ćwierkają, zatem czas najwyższy dokonać wiosennych porządków w swoim codziennym jadłospisie. Kiedy robi się ciepło, nie mam już ochoty na gęste zawiesiste potrawy i jem o wiele mniej mięsa. Wprowadzam do swojej diety mnóstwo świeżych warzyw, ponieważ zwiększa się ich wybór. Także dzisiaj chciałabym Ci pokazać mój przykładowy wiosenny, zielony jadłospis. Może się zainspirujesz?

Śniadanie – Jajecznica z pomidorami i ziołami

Majowy dzienny jadłospis

Majowy dzienny jadłospis

Wstaję dość wcześnie, więc śniadanie zazwyczaj spożywam około godziny 7:00 – 7:30. Jest to dla mnie najważniejszy posiłek dnia, który dodaje mi energii do działania. Bez niego nie ruszam się z domu, ani nie zabieram się do pracy. Mój ulubiony śniadaniowy produkt, to jajka, więc bardzo często goszczą na moim talerzu o poranku pod różną postacią. Wiosenna wersja tej potrawy w moim wykonaniu jest wzbogacona o warzywa i zioła.

Składniki

  • jajka przepiórcze [8 sztuk] lub jaja kurze [2 sztuki]
  • pomidor [1 sztuka]
  • koperek [kilka gałązek]
  • bazylia oraz lubczyk [kilka listków]
  • sól, pieprz

Przygotowanie: pokrój pomidory w kosteczkę, wrzuć na patelnię grillową bez tłuszczu i smaż aż odparuje z nich woda. W międzyczasie dorzuć posiekany koperek, bazylię, lubczyk, a następnie dopraw solą i pieprzem. Na koniec wrzuć jajka, wymieszaj je z pomidorem. Gotową jajecznicę na talerzu możesz posypać startym żółtym serem.

II Śniadanie – Słoiczki na bazie kaszy jaglanej

Majowy dzienny jadłospis

Majowy dzienny jadłospis

Jeśli chodzi o drugie śniadanie, to najczęściej lubię je na wytrawnie. Dzisiaj chciałam Ci pokazać słoiczki na bazie kaszy jaglanej z mnóstwem warzyw, w których się po prostu zakochałam. Ta potrawa jest pyszna, zdrowa i sycąca, poza tym świetnie się prezentuje. Jest doskonała do wzięcia na wynos do pracy, czy szkoły i zawsze wzbudza powszechne zainteresowanie oraz ochy i achy.

Składniki oraz wykonanie

  • gotowana przez 15 minut, odrobinę osolona kasza jaglana [1 łyżka]
  • jogurt grecki naturalny lub roślinny [1 opakowanie]
  • rzodkiewka drobno pokrojona [3 sztuki]
  • ogórek pokrojony w kostkę [1/4]
  • żółta papryka pokrojona w kostkę [1/4]
  • posiekany drobno koperek [kilka gałązek]

Przygotowanie: układaj w słoiku warstwami kaszę jaglaną, jogurt oraz drobno pokrojone i wymieszane ze sobą warzywa. Posyp gotowe danie po wierzchu ziarnami słonecznika oraz pestkami dyni.

Obiad – Sałatka dodająca energii

Majowy dzienny jadłospis

Majowy dzienny jadłospis

Jeśli chodzi o obiad, to wiosną oraz latem często jem lekkie makarony, czy sałatki z “wkładką” mięsną, rybną lub owocami morza. Oczywiście sama sałatka dla mnie to zbyt mało, więc jako dodatek jem ryż/komosę/pieczone ziemniaki/grzanki z pełnoziarnistego chleba, czy nawet lekką zupę. Na zdjęciu obok sałatki w słoiczku znajduje się zupa krem z groszku.

Składniki

  • mieszanka sałat: rukola, baby szpinak, radicchio [1/3 opakowania]
  • awokado [1 sztuka]
  • ugotowana zielona fasolka [1/3 szklanki]
  • pomarańcz [1/2 sztuki]
  • pomidor [1 sztuka]
  • ugotowane na parze krewetki [8 sztuk]
  • pestki dyni [2 łyżeczki]
  • oliwa z oliwek [2 łyżeczki]
  • sok ze świeżo wyciśniętej cytryny [1 łyżeczka]
  • szczypta ziół prowansalskich

Podwieczorek – Dietetyczny deser ala panna cotta

Majowy dzienny jadłospis

Majowy dzienny jadłospis

Dzień bez deseru jest dniem straconym. Oczywiście jeśli pojawiają się u mnie słodkości, to tylko i wyłącznie w zdrowej odsłonie. Często robię deser ala panna cotta, tylko że zamiast śmietany używam jogurt. Od kiedy przeszłam na dietę bez nabiału, to zaczęłam używać jogurt na bazie mleczka kokosowego.

Składniki na 2 porcje

  • jogurtu naturalny zwykły lub na bazie mleczka kokosowego [400 g]
  • żelatyna [2 płaskie łyżeczki]
  • gorąca woda [50 ml]
  • miód [3 łyżki]
  • mielona wanilia [1 szczypta]
  • truskawki [5 sztuk]
  • czarne jagody [1/4 szklanki]
  • dekoracja: borówka amerykańska, listki mięty

Przygotowanie: rozpuść żelatynę w gorącej wodzie i zostaw na 10 minut, żeby przestygła. Następnie do jogurtu dodaj żelatynę, szczyptę mielonej wanilii oraz miód i najlepiej zmiksuj blenderem. Płyn przelej do dwóch szklanek zostawiając u góry przestrzeń wysokości około 1 cm na mus owocowy. Chłodź tak długo, aż całkowicie stężeje. Jeśli jesteś niecierpliwa tak jak ja, to wstaw szklanki po prostu na 10 – 15 minut do zamrażalnika. W międzyczasie przygotuj mus owocowy. Zmiksuj osobno truskawki i jagody. Szczerze mówiąc wersja z truskawkami smakuje mi o wiele bardziej. Następnie na stężały jogurt nałóż delikatnie mus owocowy. Udekoruj borówką amerykańską, truskawkami oraz listkami mięty.

Kolacja – Śledzie w oliwie

Majowy dzienny jadłospis

Majowy dzienny jadłospis

Zawsze pamiętam też o kolacji, ponieważ nie znoszę kłaść się do łóżka z uczuciem ssania w żołądku.  takim przypadku mam zerowe szanse na zaśnięcie i cała sytuacja kończy się tym, że i tak schodzę do kuchni coś przekąsić, żebym mogła spokojnie położyć się do łóżka. Kilka tygodni temu złapałam smak na śledzie w oliwie z ziołami i od tamtej pory często goszczą na moim talerzu.

Składniki

  • filety śledziowe [1 opakowanie 440 g]
  • oliwa z oliwek [1/2 szklanki]
  • sok z cytryny [1 łyżeczka]
  • zioła prowansalskie

Przygotowanie: wyjmij śledzie z opakowania i opłucz z oleju pod bieżącą wodą. Następnie osusz papierowym ręcznikiem i pokrój w dzwoneczki. Układaj warstwami w misce. Każdą warstwę posyp ziołami i polej oliwą z oliwek oraz sokiem z cytryny. Jeśli chcesz, żeby śledzie miały bardziej pikantny smak, to możesz posypać je dodatkowo pieprzem.

A co Ty lubisz jeść wiosną?