Dietetyczny deser a’la panna cotta

Dietetyczny deser a'la panna cotta

Dietetyczny deser a’la panna cotta

Uwielbiam wszystko co włoskie. Również desery. Jednak w tradycyjnym wykonaniu panna cotta, czy tiramisu są istnymi bombami kalorycznymi oraz nie lada wyzwaniem dla wątroby. Dlatego dziś pokażę Ci jak można jeden z tych przysmaków przygotować w wersji fit. Zatem będziesz mogła go zjeść z przyjemnością, bez wyrzutów sumienia, czy uszczerbku dla Twojej figury.

Upalne dni powodują, że nawet jeśli sięgam po coś słodkiego, to musi to być w miarę lekkie i schłodzone. Przejadły mi się już dotychczasowe przepisy na fit desery, które robiłam i postanowiłam przetestować coś nowego. Przeglądając Internet wpadł mi w oko przepis na włoski klasyk, czyli panna cotta. W wolnym tłumaczeniu ta nazwa znaczy gotowana śmietana.  Jest to rodzaj rodzaj deseru pochodzącego z północnych Włoch. Jego tradycyjna wersja polega na podgrzewaniu śmietanki razem z żelatyną oraz różnymi dodatkami, takimi jak: wanilia, mus owocowy oraz skórka pomarańczowa. Następnie płyn wlewa się do okrągłej foremki wyłożonej folią aluminiową. Po przestudzeniu otrzymujesz babeczkę, którą wykładasz do góry dnem i przybierasz, najczęściej owocami oraz sosem owocowym. Jednak my dzisiaj zrobimy o wiele mniej pracochłonną, a przede wszystkim nie tak kaloryczną wersję tego włoskiego przysmaku.

Dietetyczny deser a’la panna cotta

Dietetyczny deser a'la panna cotta

Dietetyczny deser a’la panna cotta

Składniki na 2 porcje [360 kcal]: 

  • jogurtu na bazie mleczka kokosowego bez laktozy [400 g]
  • żelatyna [2 płaskie łyżeczki]
  • gorąca woda [50 ml]
  • miód [3 łyżki]
  • mielona wanilia [1 szczypta]
  • truskawki [5 sztuk]
  • czarne jagody [1/4 szklanki]
  • dekoracja: borówka amerykańska, listki mięty
Dietetyczny deser a'la panna cotta

Dietetyczny deser a’la panna cotta

Przygotowanie:

  • Rozpuść żelatynę w gorącej wodzie i zostaw na 10 minut, żeby przestygła.
  • Następnie do jogurtu dodaj żelatynę, szczyptę mielonej wanilii oraz miód i najlepiej zmiksuj blenderem.
  • Powstały płyn przelej do dwóch szklanek zostawiając u góry przestrzeń wysokości około 1 cm na mus owocowy.
  • Chłodź tak długo, aż całkowicie stężeje. Jeśli jesteś niecierpliwa tak jak ja, to wstaw szklanki po prostu na 10 – 15 minut do zamrażalnika.
  • W międzyczasie przygotuj mus owocowy. Zmiksuj osobno truskawki i jagody. Szczerze mówiąc wersja z truskawkami smakuje mi o wiele bardziej.
  • Następnie na stężały jogurt nałóż delikatnie mus owocowy. Udekoruj borówką amerykańską, truskawkami oraz listkami mięty. Smacznego!

Czy kiedykolwiek jadłaś deser panna cotta?