Jesienne bezglutenowe słodkości bez cukru

Jesienne bezglutenowe słodkości bez cukru

Jesienne bezglutenowe słodkości bez cukru

Nie jesz glutenu, a może tez nabiału i próbujesz ograniczyć cukier? Jednocześnie często masz ochotę na coś słodkiego? Jeśli tak, to dziś mam rozwiązanie dla Ciebie jak pogodzić ze sobą zdrową dietę oraz zamiłowanie do słodyczy. Przygotowałam dla Ciebie cztery wyjątkowe desery, które nie zawierają glutenu, nabiału, ani białego cukru. Jednocześnie są słodkie, zdrowe i co tu więcej mówić, po prostu przepyszne. Jestem ciekawa, który z tych przepisów najbardziej przypadnie Ci do gustu.

Zmagasz się z nieodpartą ochotą na niezdrowe słodycze, a także chciałabyś pozbyć się w skuteczny sposób kilku nadprogramowych kilogramów, a nie wiesz jak się zmobilizować i za to wszystko zabrać? W takim razie zapraszam Cię do skorzystania z bezpłatnej konsultacji dietetycznej. Razem ułożymy rozsądny i skuteczny plan działania.

Jesienne bezglutenowe słodkości bez cukru

Jesienne bezglutenowe słodkości

Jesienne bezglutenowe słodkości

Składniki:

  • obrana dynia [500 g]
  • mleczko kokosowe [1/2 litra]
  • dojrzały banan [2 sztuki]
  • budyń śmietankowy bezglutenowy bez cukru [ 1 opakowanie]
  • płatki kokosowe [1 łyżka]
  • orzechy włoskie [2-3 sztuki]
  • kakao [1 łyżeczka]

Przygotowanie: pokrój dynię w kostkę. Następnie wrzuć do garnka. Zalej mleczkiem i gotuj tak długo aż dynia będzie miękka (około 15 minut). Na ostatnie 5 minut dorzuć pokrojonego banana i podczas gotowania rozgniataj go widelcem. Odstaw do ostygnięcia. Następnie zmiksuj wszystkie składniki aż do uzyskania gładkiej masy. Na koniec dodaj budyń (suchy proszek) i ponownie wszystko zmiksuj. Wlej masę dyniową do foremek (mogą być papierowe) i piecz przez ok 30 minut w temperaturze 180°C, aż masa będzie sztywna (ale po dotknięciu sprężysta). Kiedy dynia ostygnie, to możesz posypać deser orzechami, startym kokosem oraz odrobiną kakao.

Bataty na słodko

Jesienne bezglutenowe słodkości

Jesienne bezglutenowe słodkości

Składniki:

  • batat [1 sztuka około 230 g]
  • miód [1-2 łyżeczki]
  • wiórki kokosowe [6 łyżeczek]
  • orzechy włoskie [3-4 sztuki]
  • mleko kokosowe [6 łyżeczek]
  • szczypta soli

Przygotowanie: umyj batata gąbeczką pod bieżącą wodą oraz osusz go papierowym ręcznikiem. Następnie ponacinaj go w kilku miejscach i ułóż na papierze do pieczenia. Włóż go do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz do miękkości z termoobiegiem przez 50 – 60 minut. Upieczony batat odłóż na chwilkę, żeby przestygł. Następnie pokrój go na plasterki – u mnie wyszło sześć. Każdy plasterek posyp odrobiną soli a następnie posmaruj odrobiną miodu oraz gęstego mleka kokosowego (ja używam tego bio z Rossmanna), posyp łyżeczką wiórków kokosowych, a na koniec udekoruj rozgniecionymi orzechami włoskimi. Palce lizać!

Tarta dyniowa

Jesienne bezglutenowe słodkości

Jesienne bezglutenowe słodkości

Składniki ciasta:

  • mąka kokosowa [250 g]
  • ksylitol [25 g]
  • masło bez laktozy [125 g]
  • mleko roślinne [2 łyżki]
  • jajka [2 sztuki]

Sposób przygotowania ciasta:

  • mąkę i ksylitol wsypujemy do miski,
  • kroimy masło na drobne plasterki, a następnie dodajemy do mąki,
  • mieszamy wszystkie składniki,
  • dodajemy jajko, mleko roslinne i zagniatamy wszystkie składniki, aż do uzyskania jednolitego ciasta,
  • ciasto zawijamy w sreberko, a następnie wkładamy do lodówki na 30 minut, żeby się trochę schłodziło,
  • po 30 minutach wyjmujemy ciasto z lodówki i wykładamy nim wysmarowaną tłuszczem i posypaną mąką formę do tarty (moja ma średnicę 27 cm),
  • nakłuwamy ciasto widelcem po całej powierzchni i wstawiamy do lodówki na kolejne 30 min.

Składniki nadzienia dyniowego:

  • obrana dynia (500 g)
  • mleko roślinne (1/2 litra)
  • ksylitol (25 g)
  • budyń waniliowy bezglutenowy bez cukru (1 opakowanie)
  • jajka (2 sztuki)

Przygotowanie nadzienia dyniowego:

  • dynię kroimy w kostkę,
  • następnie wrzucamy do rondelka dynię i ksylitol/miód,
  • wszystkie składniki zalewamy mlekiem roślinnym i gotujemy tak długo aż dynia będzie miękka (około 15 minut),
  • odstawiamy do ostygnięcia,
  • następnie miksujemy wszystkie składniki aż do uzyskania gładkiej masy,
  • na koniec dodajemy jajka, budyń bezglutenowy (wcześniej rozpuszczamy go w odrobinie zimnego mleka roślinnego) i ponownie miksujemy.

Pieczenie ciasta

  • piekarnik nagrzewamy do 180°C.,
  • ciasto wyjmujemy z lodówki, przykrywamy papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika na 15 minut,
  • po 15 minutach usuwamy papier i pieczemy przez kolejne 10 minut,
  • wyjmujemy ciasto z piekarnika i zmniejszamy temperaturę pieczenia do 160°C.,
  • wylewamy masę  dyniową na ciasto i pieczemy przez ok 35 minut w temperaturze 160°C, aż masa będzie sztywna (ale po dotknięciu  sprężysta).

Ciasteczka owsiane z imbirem i cynamonem

Jesienne bezglutenowe słodkości

Jesienne bezglutenowe słodkości

Składniki:

  • mąka owsiana [1 szklanka]
  • ksylitol [1/3 szklanki]
  • cynamon [1 łyżeczka]
  • imbir świeży starty [1/3 łyżeczki]
  • bezglutenowy proszek do pieczenia [1/2 łyżeczki]
  • jajko [1 sztuka]
  • masło bez laktozy [50 gram]

Sposób przygotowania

  • wymieszaj ze sobą wszystkie składniki w misce: mąkę, ksylitol, cynamon, imbir, bezglutenowy proszek do pieczenia, jajko oraz masło,
  • zagnieć ciasto, jeśli będzie się zbyt mocno kleić możesz dodać trochę mąki, a jeśli będzie zbyt sypkie odrobinę mleka roślinnego lub wody,
  • ciasto dosyć ciężko jest rozwałkować, ponieważ mocno się klei, więc po prostu ulepiłam małe kulki i rozgniotłam je w dłoni formując kształt ciasteczek,
  • wyłóż blachę papierem do pieczenia, połóż na nią ciasteczka i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 C na 10 – 12 minut.