Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Mamy już połowę lipca i tak wyczekiwane przez cały rok wakacje. To jest okres roku, kiedy chcesz się relaksować oraz wypoczywać ile tylko się da. Dlatego chcę oszczędzić Ci trudów i rozmyślania nad tym, co znowu zrobić na obiad, czy inny posiłek. Mam dla Ciebie kolejną porcję smakowitych, gotowych pomysłów.

Dzisiaj mam dla Ciebie kolejną propozycję wakacyjnego dziennego jadłospisu, który mam nadzieję zainspiruje Cię do przygotowania pięciu pysznych, zbilansowanych posiłków dla całej Twojej rodzinki. Obiecuję, że będzie w nim mnóstwo warzyw, owoców, ale znajdą się również zdrowe słodkości. Większość z tych potraw nadaje się do zapakowania w słoik lub pudełko, zatem będziesz mogła zabrać je ze sobą do pracy. Dzisiejszy dzienny jadłospis ma około 2037 kcal.

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Śniadanie: jaglanka z jabłkiem, śliwkami i orzechami włoskimi 486 kcal.

  • kasza jaglana, sucha [5 łyżek]
  • mleko [½ szklanki]
  • cynamon mielony [szczypta]
  • jabłko [1 duża sztuka]
  • śliwka węgierka [6 sztuk]
  • orzechy włoskie [3 sztuki]

Rozpocznij swój dzień na słodko. Kaszę jaglaną gotuj na wodzie przez 10 minut wraz z pokrojonym w kostkę jabłkiem. Następnie rozgnieć jabłko w garnku widelcem, wymieszaj z kaszą i dodaj mleko. Gotuj wszystko jeszcze przez 5 minut. Na koniec przypraw i posyp orzechami włoskimi. Podawaj ze świeżymi śliwkami.

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

II śniadanie: pudełko przekąsek 297 kcal

  • suszone daktyle [1 garść – 45 g]
  • migdały [1 garść – 30 g]
Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Obiad: gulasz z indyka 532 kcal.

  • pierś z indyka, bez skóry [130 g]
  • pieczarki [10 sztuk]
  • marchewka [2 średnie sztuki
  • świeża natka pietruszki [4 łyżeczki]
  • olej [1 łyżka]
  • ogórek kiszony [2 sztuki]
  • mąka owsiana [3 łyżki]
  • ryż brązowy, suchy [4 łyżki]
  • pieprz czarny, sól, zioła prowansalskie, listek laurowy, ziele angielskie.

Mięso pokrój w kostkę, przypraw i obsmaż aż się zarumieni. Następnie wrzuć do rondla i zalej dwoma szklankami wody. Dodaj pokrojoną marchewkę, pieczarki oraz natkę pietruszki. Duś wszystko pod przykryciem przez pół godziny, dorzucając ziele angielskie oraz listek laurowy. Gulasz podawaj z ugotowanym ryżem oraz ogórkami kiszonymi.

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Podwieczorek: jogurt z owocami 330 kcal

  • jogurt naturalny [1 opakowanie]
  • płatki owsiane [1 łyżka]
  • maliny świeże/mrożone [½ szklanki]
  • mango [1/3 sztuki]
  • kiwi [1/2 sztuki]
  • ziarenka granatu [1 łyżeczka]

Kolejne zdrowe słodkości. Jogurt wymieszaj z rozgniecionymi malinami i włóż do słoika. na sam wierzch połóż łyżkę namoczonych płatków owianych. Udekoruj pokrojonym w kostkę mango oraz kiwi. Posyp ziarnkami granatu.

Lipcowy dzienny jadłospis

Lipcowy dzienny jadłospis

Kolacja: zapiekanka warzywna 392 kcal

  • ziemniaki [3 sztuki]
  • cukinia [1/2 sztuki]
  • pomidor [1 sztuka]
  • czarne oliwki [8 sztuk]
  • mozzarella [1/4 kostki]
  • przyprawy: sól, bazylia, majeranek, oregano, słodka papryka

Ziemniaki podgotuj, żeby były miękkie, następnie pokrój je w cząstki. Pokrojone ziemniaki, cukinię, pomidora oraz oliwki posyp solą i ziołami, a następnie ułóż w brytfannie wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz warzywa w temperaturze 180 C przez około 20 minut. Na ostatnie 5 minut połóż na nie pokrojoną mozzarellę, żeby się roztopiła. I danie będzie gotowe.

A czy Ty wiesz ile powinnaś jeść dziennie kalorii?