Nadziewane papryczki na jesienne chłody

Nadziewane papryczki

Nadziewane papryczki

Sezonowość uważam za jedną z najpiękniejszych rzeczy w naszym życiu. Nawet organizm sam dostosowuje swoje potrzeby do danej pory roku. Latem uwielbiam jeść na obiad lekkie dania takie jak sałatki, czy warzywne zapiekanki, makaron z sosem pomidorowym i warzywami. Jednak teraz, kiedy zrobił się chłodniej, mój organizm domaga się bardziej treściwego pożywienia, które da mi energię, a do tego przyjemnie rozgrzeje. 

Lubisz dobrze zjeść, a jednocześnie dbasz o linię? W takim razie ten przepis doskonale nadaje się dla Ciebie. A jeśli na co dzień nie masz pomysłów na to co jeść, żeby być zdrową i szczupłą, to zapraszam Cię na Bezpłatną konsultację dietetyczną.

Znowu mam ochotę na gęste zupy i zawiesiste sosy. Jednak nawet jeśli w moich potrawach pojawia się więcej mięsa i są bardziej sycące, to wciąż pamiętam o tym, żeby dodawać do nich mnóstwo warzyw zawierających witaminy, składniki mineralne, a także błonnik. W porze obiadu również staram się przyrządzać posiłki ze składników, które mnie rozgrzeją, dodadzą energii, a co najważniejsze wprowadzą w dobry nastrój. Na pewno niezastąpione jeśli chodzi o takie działanie są wszelkiego rodzaju kasze oraz brązowy ryż. Dlatego podczas chłodnych dni bardzo często po nie sięgam i używam do komponowania posiłków.

Najsilniejsze właściwości rozgrzewające ma kasza gryczana. Jest bogatym źródłem: krzemu, magnezu, fosforu, potasu, witamin B, PP, C oraz kwasu foliowego i rutyny. Zatem wzmacnia organizm, poprawia krążenie krwi oraz skutecznie rozgrzeje nawet największego zmarzlucha.  Często jem ją jako dodatek do dań obiadowych takich jak nadziewane papryczki. 

Nadziewane papryczki na jesienne chłody

Nadziewane papryczki

Nadziewane papryczki

Składniki:

  • białe papryki [5 sztuk]
  • mielone mięso z indyka [400 g]
  • jajka przepiórcze [3 sztuki] lub kurze [1 sztuka]
  • mąka jaglana [2 łyżki]
  • pomidory [4 duże sztuki]
  • papryka słodka mielona [3 łyżeczki]
  • natka pietruszki [1 pęczek]
  • koperek [1 pęczek]
  • lubczyk suszony [1 łyżka]
  • majeranek suszony [1 łyżka]
  • listek laurowy i ziele angielskie, sól do smaku
  • oliwa do smażenia [1 łyżka]
Nadziewane papryczki

Nadziewane papryczki

Przygotowanie:

  • Do mięsa dodaj jajka, zmielona paprykę, majeranek, sól oraz posiekaną drobno natkę pietruszki [1/2 pęczka] oraz posiekany koperek [1/2 pęczka] oraz 1 łyżkę mąki jaglanej. Wszystko dokładnie ze sobą wymieszaj i odstaw na 10-15 minut do lodówki.
  • W międzyczasie wydrąż papryki. Na samej górze wykrój nożem okrągły otwór i przez niego wyciągnij pestki i włókna.
  • Następnie nadziej papryczki gotowym farszem używając do tego łyżeczki.
  • Rozgrzej patelnie z 1 łyżką oleju i podsmaż na niej papryki przez około 10 minut, obracając je co kilka minut.
  • Podsmażone papryki wsadź do garnka, wkrój obrane ze skórki i pokrojone w kostki pomidory, resztę pietruszki i koperku posiekanych na drobno, dodaj łyżkę lubczyku, 3 ziarnka ziela angielskiego, 2 listki laurowe i zalej 1/2 szklanki wody, a następnie duś pod przykryciem przez 20 minut.
  • Do szklanki wsyp łyżkę mąki jaglanej, zalej ją 5 łyżkami sosu i dobrze wymieszaj, żeby nie było grudek, a następnie wlej rozpuszczoną mąkę do sosu, żeby go zagęścić.
  • Podawaj z brązowym ryżem, kaszą lub ziemniakami.

Doskonałym dodatkiem do takiego dania jak nadziewane papryczki jest bogata w witaminy surówka z buraczków, marchwi lub selera.

Nadziewane papryczki

Nadziewane papryczki

A Ty co lubisz jeść jesienią?