Nietuczące desery, czyli drugie śniadanie na słodko

Nietuczące desery

Nietuczące desery

Jestem ciekawa w jakim nastroju zazwyczaj jesteś w poniedziałkowy poranek. Wstajesz z niechęcią myśląc z odrazą o pójściu do pracy oraz piętrzących się po weekendzie obowiązkach? Czy wyskakujesz z łóżka pełna entuzjazmu? Jeśli przeważa pierwsza opcja, to dzisiaj podpowiem Ci jak możesz lepiej nastroić się na nadejście nowego tygodnia. 

Przede wszystkim ważne jest, żebyś w weekend zrobiła coś przyjemnego dla siebie. Mam tu na myśli to, abyś dobrze wypoczęła, naładowała akumulatory oraz nabrała dystansu do wydarzeń z minionego tygodnia.

“Dziś zrób dla siebie coś, za co podziękujesz sobie w przyszłości.”

Jeśli chodzi o mnie, to w sobotę jeździłam pierwszy raz w tym sezonie na rowerze, a także wreszcie wybrałam się na zajęcia jogi. Byłam ich bardzo ciekawa. Chociaż trochę też obawiałam się – nie należę do zbyt giętkich osób. Kiedy cała grupa robiła skłon i dotykała całymi dłońmi podłogi, to ja czubki palców miałam gdzieś w okolicy kolan:). Instruktorka jednak podniosła mnie na duchu mówiąc, że każdy robi wedle swoich możliwości. I takie podejście bardzo mi pasuje. Muszę przyznać, że zajęcia spodobały mi się. Na pewno na nie jeszcze wrócę. Niesamowicie wyciszają, oczyszczają umysł, ale jednocześnie dodają energii.

Jedyna rada, którą mam dla początkujących, to jeśli będziesz wybierać się na jogę pierwszy raz, koniecznie zadbaj wcześniej o swoje stopy! Ja poszłam z rozpędu z moimi stópkami w wydaniu zimowym. Naiwnie sądziłam, że uda mi się całe zajęcia przesiedzieć w skarpetkach. Jak wielki był mój szok i konsternacja, kiedy po około 5 minutach instruktorka kazała nam je zdjąć i być na boso. Wszyscy grzecznie wykonali polecenie, więc głupio było mi się wyłamać. Tym bardziej, że wolałabym nie tłumaczyć się mówiąc, że mam popękane pięty oraz połamane i niepomalowane paznokcie:). To dopiero byłaby kompromitacja. Zatem przez całe zajęcia bardzo mocno się starałam tak wyginać stopy, żeby nikt nie mógł ich dokładnie obejrzeć:).

Drugie śniadanie na słodko

Kolejna rzecz, którą zrobiłam dla siebie w ten weekend, to przygotowanie kilku różnych wersji  fit deserów. Chcę mieć pod ręką gotowe przepisy na coś słodkiego, ale jednocześnie zdrowego, kiedy najdzie mnie ochota. Uwielbiam takie przekąski. Myślę, że dla Ciebie też mogłaby to  być świetna opcja, jeśli lubisz przekąsić sobie coś słodkiego na drugie śniadanie w pracy lub szkole.

Przyznam Ci się, że maliny i truskawki, to jedne z moich ulubionych owoców. Zawsze bardzo cierpię w sezonie jesienno – zimowym kiedy jestem ich pozbawiona. Jednak w tym roku wpadłam na genialny pomysł i już od dłuższego czasu zaopatruję się w mrożone: maliny, truskawki oraz jagody. Są rewelacyjne na koktajle, do deserów, kompotów oraz owsianki i jaglanki. Te owoce są poddawane procesowi zamrażania w kilka godzin od zebrania, więc zachowują wysoką zawartość składników odżywczych. Szczególnie warte polecenia zimą i wiosną.

Nietuczące desery

Nietuczące desery

Nietuczące desery

Składniki

  • jogurt naturalny bez laktozy [1 opakowanie]
  • banan [1 szt.]
  • kiwi [1 szt.]
  • płatki owsiane i żytnie [2 łyżki]
  • miód 91 łyżeczka]
  • mleko kokosowe [1 łyżka]
  • kakao [1/3 łyżeczki]

Przygotowanie

Zmiksuj banana z jogurtem. Rozgnieć widelcem kiwi. Następnie przygotuj musli: wymieszaj wcześniej namoczone w mleku kokosowym płatki z miodem. Nakładaj na przemian warstwę jogurtu – kiwi – musli. Posyp na wierzch kakao.

Nietuczące desery

Nietuczące desery

Składniki

  • jogurt naturalny [1 opakowanie]
  • banan [1 szt.]
  • maliny/truskawki [2/3 szklanki]
  • płatki owsiane i żytnie [2 łyżki]
  • miks ulubionych orzechów [1 łyżka]
  • suszone daktyle [3 sztuki]
  • mleko kokosowe [1 łyżka]

Przygotowanie

Zmiksuj banana z jogurtem. Rozgnieć widelcem maliny/truskawki. Następnie przygotuj musli: wymieszaj wcześniej namoczone w mleku kokosowym płatki z rozgniecionymi orzechami i pokrojonymi na drobno daktylami. Nakładaj na przemian warstwę jogurtu – truskawek – musli.

Jak schudnąć z głową

Pamiętasz, że już w środę 8 marca rusza grupa wsparcia “Jak schudnąć z głową” dla wszystkich chcących zrzucić kilka zbędnych kilogramów na wiosnę w skuteczny i rozsądny sposób? Jeśli jeszcze się nie zapisałaś, to po prostu kliknij w ten link Zapisuję się!

A co Ty zrobiłaś dla siebie w miniony weekend?