Niskokaloryczne słodkości na trzy sposoby

Niskokaloryczne słodkości

Niskokaloryczne słodkości

Właśnie wróciłam z tygodniowej wyprawy w góry. To było siedem niezwykle aktywnych dni. Szrenica, Kopa oraz Izerski Stóg zdobyte. Śnieżkę zostawiłam sobie na następny raz. Poza tym jednodniowa wycieczka do Pragi (zakochałam się w tym mieście i chcę więcej), zwiedzanie zamku Czocha oraz Frydlant zaliczone. Wyjazd ten uważam za bardzo udany. Jedyną chmurką na pogodnym niebie było to, że na czas wakacji musiałam porzucić mój codzienny styl jedzenia na rzecz tego, co jest powszechnie serwowane w miejscowościach wypoczynkowych.

Zwyczaje żywieniowe Polaków

Wiem, że tak zwane “domowe obiadki” są bardzo powszechne i przez większość osób lubiane. Jednak trzeba sobie zadać pytanie, czy są one zdrowe? Jeśli chodzi o mnie, to nie trawię w przenośni i dosłownie: schabowych, zasmażanej kapusty, pieczeni wieprzowej z centymetrowym tłuszczem oraz sosów tak gęstych od mąki, że można łyżkę w nich postawić. Myślę, że w restauracji hotelu, w którym mieszkałam jeszcze długo będą mnie wspominać między innymi po akcji mycia naleśników z bitej śmietany, czy odsączania tłuszczu z pyz i pozbywania się skwarków;).

Bardzo lubię obserwować, co ludzie jedzą na co dzień. Zatem przyglądałam się wczasowiczom przechadzającym się po Karpaczu, Szklarskiej i Świeradowie. Do Amerykanów nam daleko, ale niestety widziałam mnóstwo rodzin, w których rodzice mieścili się jeszcze w normie lub byli szczupli, natomiast ich dzieci w wielu przypadkach miały sporą nadwagę. A co taki maluch trzyma zazwyczaj w łapce? Dobrze zgadujesz: gofra z wszystkimi możliwymi dodatkami, a głównie z bitą śmietaną, jagodziankę, chipsy lub wcina frytki. Masakra. Nie chodzi mi już nawet o wygląd, ale o to, że te dzieci są na najlepszej drodze do cukrzycy II stopnia oraz zawału w wieku 40 – 50 lat.

Jak zdrowo się odżywiać

Zatem gorąco zachęcam Cię, żebyś zaczęła dbać zarówno o siebie jak i o swoich najbliższych, dla których możesz stać się świetnym wzorem do naśladowania. Nie okazuj miłości dziecku  dając mu czekoladę lub chipsy, ale soczyste jabłko, czy orzechy. A jeśli próbowałaś już wielokrotnie zmienić swój styl życia na zdrowszy, a masz wrażenie, że wciąż wracasz do punktu wyjścia, to znak, że do tej pory stosowałaś niewłaściwe metody. Nie przejmuj się tym jednak, w moim nowym cyklu postów o tym jak zdrowo się odżywiać pokażę Ci krok po kroku jak się za takie zmiany zabrać z głową, od czego w ogóle zacząć, co jest najważniejsze i jak wytrwać.

Obecnie na każdym kroku słyszy się o różnych cudownych dietach, które mamią perspektywą idealnej sylwetki. Jedna wydaje się być bardziej wymyślna od drugiej. Człowiek czytając i słuchając o nich ma mętlik w głowie. Czasem kiedy widzę różne wyszukane przepisy, to zastanawiam się, czy są one tworzone z myślą o niepracujących milionerkach? Nie dość, że są pracochłonne, to na dodatek składniki kosztują fortunę i są ciężko dostępne. Nie można dać się zwariować. W rzeczywistości większość z tych diet jest bardzo podobna do siebie. Różnią się tylko nazwą. Część z nich jest nieskuteczna, a niektóre mogą mieć negatywny wpływ na Twoje zdrowie i powodować efekt jo-jo. Pamiętaj, że najlepsze są najprostsze rozwiązania.

Także zakasuj rękawy, weź się do roboty i nie czekaj na cuda:). Jak zdrowo się odżywiać? Zasady są proste – stosuj zbilansowaną dietę, która dostarczy Ci odpowiednią ilość wszystkich składników odżywczych niezbędnych do zaspokojenia potrzeb żywieniowych (węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy, składniki mineralne). Jednocześnie pamiętaj też o równowadze między codzienną aktywnością, a ilością spożywanych kalorii. Jest to niezbędne do utrzymania prawidłowego bilansu energetycznego.

Zanim zabierzesz się za wprowadzanie zmian w swoje życie, to stwórz sobie dobry plan działania, zorganizuj się i nastaw na sukces. 

Zdrowe odżywianie się wbrew panującej opinii nie jest ani nudne, ani bez smaku. Wystarczy tylko trochę wyobraźni. Dzisiaj mam dla Ciebie trzy zdrowe desery, które są przepyszne, słodkie, a co najważniejsze zdrowe.

Niskokaloryczne słodkości

Niskokaloryczne słodkości

Niskokaloryczne słodkości

1.Kasza jaglana z miodem i kakao, mus z nektarynek, na wierzchu wiórki kokosowe i czereśnie.

Niskokaloryczne słodkości

Niskokaloryczne słodkości

2.Kasza jaglana z bananem, mus malinowy, na wierzchu jogurt bez laktozy, płatki owsiane, maliny i borówki amerykańskie.

Niskokaloryczne słodkości

Niskokaloryczne słodkości

3.Sernik na zimno (serek homogenizowany ze zmiksowanymi truskawkami, żelatyną i miodem, mus z nektarynek, na wierzchu borówki amerykańskie i płatki owsiane.

A Ty znasz przepis na jakieś zdrowe desery?