Pomysł na lunch box do pracy szparagi z jajkiem sadzonym

Kiedy w zeszłym tygodniu wybrałam się na zakupy na lokalny rynek, to osłupiałam. Przez ostatnie zimne tygodnie zupełnie wypadło mi z głowy, że to już wiosna i czas na nowalijki! Uwielbiam sezonowe warzywa oraz owoce. Staram się je na bieżąco włączać do mojego codziennego jadłospisu. Dzisiaj mam dla Ciebie bardzo smakowitą i niskokaloryczną propozycję na lunch do pracy lub szkoły. 

Oczywiście pierwsza rzecz, na którą się rzuciłam na rynku, to moje ukochane szparagi. Przyznam się jednak, że wolę białe, ale strasznie ciężko jest je w tym roku dostać. Pan sprzedawca poinformował mnie, że spora partia tych warzyw wymarzła podczas długiego weekendu. Poza tym stwierdził, że ludzie chętniej kupują zielone. Podejrzewam, że dzieje się tak ponieważ nie trzeba ich skrobać;). Zatem nie mając większego wyboru kupiłam dwa pęczki zielonych szparagów. Ze względu na swój kolor przynajmniej na zdjęciach prezentują się o wiele bardziej atrakcyjnie niż białe.

Jeśli na co dzień jesteś zabiegana, ale bardzo byś chciała jeść smacznie oraz zdrowo, to mam dzisiaj coś odpowiedniego dla Ciebie. Szparagi z jajkiem sadzonym to doskonały pomysł na lunch box dla zapracowanych. Możesz go wykonać nawet dzień wcześniej i po prostu schować na noc do lodówki. To danie smakuje zarówno na ciepło jak  na zimno – przetestowałam na sobie ;).

Pomysł na lunch box do pracy szparagi

Składniki

  • zielone szparagi 20 sztuk [100 kcal]
  • jajka przepiórcze 4 sztuki/kurze 1 sztuka [80 kcal]
  • pomidor 1 sztuka [34 kcal]
  • chleb gryczany 1 kromka [74 kcal]
  • oliwa z oliwek 1 łyżeczka [44 kcal]
  • zioła: suszona i świeża bazylia, świeży tymianek
  • szczypta soli himalajskiej

Razem: 342 kcal

Przygotowanie

  • gotuj osolone szparagi na parze przez około 15 minut
  • jednocześnie zrób na patelni grillowej bez tłuszczu jajka  sadzone
  • szparagi i jajko podawaj z kromką chleba, a także pokrojonym pomidorem, przyprawionym oliwą oraz ziołami

Czas przygotowania: 20 minut

Sezon na szparagi w zależności od pogody zaczyna się w połowie lub pod koniec kwietnia i trwa aż do końca lipca. Warzywa te warto spożywać ze względu na ich liczne zalety:

  • są smaczne,  a do tego niskokaloryczne, 100 g szparagów = 18 kcal.
  • lekkostrawne
  • działają moczopędne
  • ułatwiają prawidłowe wypróżnianie się
  • 10 szparagów zaspokaja dzienne zapotrzebowanie organizmu na kwas foliowy
  • zawierają przeciwutleniacze (rutynę oraz glutation), które niszczą wolne rodniki, a tym samym spowalniając proces starzenia się skóry.
  • szparagi stymulują pracę nerek, przyspieszają drenaż limfatyczny oraz wydalanie toksyn z organizmu. Dlatego są świetnym środkiem na oczyszczanie organizmu.
  • Ze względu na zawartość puryn nie są zalecane osobom chorującym na dnę moczanową

Niech Was nie zmyli to zdjęcie. Kacper nie jest fanem szparagów, tylko jajek pod każdą postacią;).

A Ty jak przyrządzasz szparagi?