Pomysł na obiad dla zapracowanych indyk ze szpinakiem

pomysł na szybki obiad

Pomysł na obiad dla zapracowanych indyk ze szpinakiem

Jak tam Twój jadłospis na ten tydzień? Wiesz już, co będziesz jeść od poniedziałku do piątku? Jeśli nie, to już biegnę z pomocą. Przygotowałam dla Ciebie pomysł na szybki obiad w 5 odsłonach na cały roboczy tydzień. Jednym z nich jest pomysł na obiad dla zapracowanych indyk ze szpinakiem. Są to smaczne, łatwe do przygotowania potrawy, które możesz zapakować do pudełka i zjeść w pracy na ciepło lub zimno w ramach lunchu.

Jak uniknąć wilczych napadów głodu

  • Gotowa na kryzys. Bądź przygotowana na te momenty w dniu, które są dla Ciebie trudne. Jeśli za zwyczaj umierasz z głodu po pracy, zanim zdążysz zrobić obiad, to przygotuj w niedzielę wieczorem 5 jabłek, które co dziennie możesz ze sobą zabierać do pracy i jeść przed wyjściem do domu.
  • Przygotuj się na zachcianki. Nie ignoruj ich, ponieważ na pewno nadejdą. Zaplanuj sobie z wyprzedzeniem zdrowe, niskokaloryczne przekąski, które zaspokoją Twoją potrzebę na coś słodkiego, słonego lub chrupiącego. Może to być miks orzechów i suszonych owoców czekających na Ciebie w miseczce, pokrojone świeże warzywa (ogórek, papryka, rzodkiewka, seler naciowy, marchewka) + dip jogurtowy, czy kulki mocy (1/3 szklanki kaszy jaglanej, 2 szklanki mleka kokosowego, 1/2 szklanki daktyli, migdały, wiórki kokosowe, 1 łyżeczka kakao).
  • Poświęć trochę czasu na planowanie. Robienie listy zakupów, wyprawa do sklepu i przygotowywanie jadłospisu może zabrać ze 2 godziny.  Jednak na prawdę warto wygospodarować trochę czasu w piątkowe popołudnie lub sobotni poranek na wyszukiwanie ciekawych przepisów w internecie, ułożenie tygodniowego menu, zrobienie listy potrzebnych składników oraz wybranie się do sklepu. Pewnie sobie pomyślisz, że to mnóstwo czasu i roboty, ale lepiej dobrze się zorganizować w jeden dzień, żebyś potem przez cały tydzień nie czuła się zestresowana i wiecznie głodna. Dzięki takiemu przygotowaniu łatwiej też będzie Ci uniknąć niezdrowych pokus.

Pomysł na obiad dla zapracowanych indyk ze szpinakiem

Jeśli nie wiesz gdzie szukać kuchennych inspiracji, to tak jak już wspominałam dzisiaj mam dla Ciebie 5 pomysłów na zdrowy obiad na cały tydzień pracy.

pomysł na szybki obiad

Pomysł na obiad dla zapracowanych indyk ze szpinakiem

Dzień 1 – Indyk ze szpinakiem, pomidorem,serem i ryżem:

  • filet z indyka [150 g]
  • mrożony szpinak [2 łyżki]
  • pomidor [3-4 plasterki]
  • kozi ser bez laktozy [1 plasterek]
  • sól, zioła prowansalskie
  • ryż brązowy + dziki [1/3 szklanki]
  • zielona fasolka mrożona [1/3 szklanki]
  • buraki [2 sztuki]
  • sól himalajska, zioła prowansalskie
  • olej lniany [łyżeczka]

Filet z indyka przypraw i gotuj na parze przez 5 minut. Następnie obłóż filet plasterkami pomidora i rozmrożonym szpinakiem, gotuj przez kolejne 5 minut. Po tym czasie połóż na filet plasterek sera i czekaj aż się roztopi jakieś 2-3 minuty. Ugotuj ryż, na koniec wrzuć fasolkę, żeby się podgotowała. Ryż podawaj polany olejem lnianym. Buraki ugotuj w osolonej wodzie, a następnie zetrzyj na tarce na surówkę.

Dzień 2 – Makaron z warzywami duszonymi na patelni:

  • makaron pełnoziarnisty [1 szklanka]
  • brokuł [100 g]
  • papryka czerwona [1 szt.]
  • cukinia [1/4],
  • bakłażan [1/4]
  • pomidory [2 szt.]
  • natka pietruszki [1/4 pęczka]
  • cebula [kilka plasterków]
  • olej rzepakowy [1 łyżeczka]
  • mozzarella [1/2 kostki]

Warzywa pokroić i dusić na patelni na oleju i z odrobiną wody. Na koniec wymieszać z ugotowanym makaronem i dodać mozzarellę. Wymieszać ją z makaronem, żeby się rozpuściła i utworzyła sos.

Dzień 3 – Dorsz pieczony z cukinią:

  • dorsz – filety bez skóry [150 g]
  • brązowy ryż 1/3 szklanki]
  • cukinia [1/2]
  • olej rzepakowy [1 łyżeczka]
  • sok ze świeżej cytryny [2 łyżeczki]
  • czosnek – średni ząbek [5 g]
  • bazylia świeża [6 listków]
  • oregano suszone łyżeczka]
  • słonecznik [2 łyżeczki]

Rybę natrzyj olejem i suszonymi przyprawami. Cukinię pokrój w plastry, natrzyj bazylią i wyciśniętym czosnkiem. Włóż wszystko do żaroodpornego naczynia. Piecz w piekarniku aż ryba będzie miękka (w 180’C). Zjedź z ugotowaną komosą posypaną słonecznikiem.

Dzień 4 – Duszony filet z kaczki z warzywami i ciemnym ryżem:

  • filet z kaczki bez skóry [150 g]
  • ciemny ryż [1/3 szklanki]
  • warzywa: marchewka, groszek, [2 pieczarki], cebula [1/4]
  • olej rzepakowy [1 łyżeczka].

Mięso pokroić w kostkę, podsmażyć na oleju, a następnie dusić pod przykryciem z odrobiną wody, warzywami i ulubionymi przyprawami. Podawaj z ugotowanym ryżem.

Dzień 5 – Makaron z warzywami i tuńczykiem

  • makaron pełnoziarnisty [1 szklanka]
  • zielona fasolka 1/2 szklanki]
  • kukurydza [1/3] szklanki
  • marchewka [1 szt.]
  • zielone oliwki [5 szt.]
  • tuńczyk [1/2 puszki]
  • mozzarella [1/2 kostki]
  • natka pietruszki [1 łyżeczka]
  • olej rzepakowy [1 łyżeczka]

Makaron ugotować, warzywa dusić na patelni z odrobiną oliwy, na koniec dodać makaron, tuńczyka i mozzarellę – poczekać aż się rozpuści.

To który z 5 pomysłów na zdrowy obiad dla zapracowanych podoba Ci się?