Pomysł na obiad dla zapracowanych makaron z warzywami

Co jeść żeby być zdrowym i szczupłym

Pomysł na obiad dla zapracowanych makaron z warzywami

Co jeść żeby być zdrowym i szczupłym

Na pewno często zastanawiasz się co jeść żeby schudnąć i być zdrowym, które posiłki są ważne i jak je komponować, żeby zawierały wszystkie potrzebne składniki. Co będzie dla Ciebie najkorzystniejsze o określonej porze dnia. Odpowiedzi na te pytania znajdziesz czytając dzisiejszy wpis o tym co najlepiej jeść. Czy wiesz co jest podstawą zdrowego odżywiania? Nie? Jest to jedna bardzo prosta zasada, która wygląda następująco:

  • Spożywaj 5 niewielkich posiłków dziennie
  • Staraj się jeść je o stałych porach, w około 3 godzinnych odstępach
  • Śniadanie zjedz do 1 godziny po przebudzeniu, a kolację 2 – 3 godziny przed snem

Jedząc posiłki regularnie będziesz mieć prawidłowy metabolizm oraz wyrównany poziom glukozy we krwi, dzięki czemu unikniesz napadów głodu i chęci na wysokokaloryczne przekąski między posiłkami. Poobserwuj się i zobacz, czy najbardziej chce Ci się słodkiego w dni kiedy jesz mało, nieregularnie i nie włączasz do jadłospisu produktów pełnoziarnistych.

Stare polskie przysłowie mów: “Śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak”.

Dzisiaj zatem zajmiemy się tym co najlepiej jeść na obiad, który powinien stanowić 35 % Twojego dziennego zapotrzebowania energetycznego. Przede wszystkim posiłek ten najlepiej zjedz pomiędzy 13:00 a 14:00, ponieważ wtedy jest najlepsze trawienie i wchłanianie. Idealny obiad powinien składać się z: białka, węglowodanów oraz warzyw, które powinny stanowić połowę posiłku. Te składniki dostarczą Ci energii żebyś popołudniu miała siłę poradzić sobie ze swoimi zadaniami w pracy. Poza tym wyrównają poziom cukru we krwi. Co jeść na obiad: pełnoziarniste makarony, ciemny ryż, kasze, ziemniaki, mięso i ryby gotowane na parze, duszone, pieczone, rośliny strączkowe (fasole, groszek, soczewica), duża ilość surowych i gotowanych warzyw (najlepiej na parze lub pod postacią zupy).

Pomysł na obiad dla zapracowanych makaron z warzywami

Na zdjęciu pomysł na obiad dla zapracowanych makaron z warzywami, czyli propozycja zdrowego, pożywnego posiłku, który możesz zabrać ze sobą do pracy w sprytnym pudełku:

  • makaron kukurydziany z duszoną cukinią, pomidorem, pietruszką, bazylią, solą i pieprzem
  • miks sałat z rukolą, oliwkami, ziarnkami słonecznika i olejem lnianym
  • na deser orzechy włoskie, daktyle, nektarynka

A co Ty zabierasz ze sobą do pracy?