Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis

Ostatnio zrobiło się u mnie trochę wakacyjnie. Zniknęłam na dwa tygodnie z sieci, jednak jestem już z powrotem i dzisiaj mam dla Ciebie kolejny pomysł na całodniowy pyszny, pożywny, a przede wszystkim zdrowy jadłospis. 

Wakacyjne wyjazdy, to cudowny relaksujący okres. Jednak łączą się również z koniecznością zmienienia swoich codziennych przyzwyczajeń żywieniowych oraz dostosowania się do tego, co w danym miejscu jest osiągalne. Jeśli chodzi o Trójmiasto, to przyznaję, że jedzenie sprostało moim wymaganiom. Jednak w Międzywodziu miałam kłopot, żeby znaleźć coś, co będzie mi smakowało, a przy okazji nie spowoduje problemów gastrycznych. Także z wielką przyjemnością po zakończeniu wyjazdu powróciłam do mojej ukochanej zdrowej żywności oraz potraw bez panierki, ton cebuli i nie ociekających tłuszczem. Co za ulga. Jeśli Ty również masz ochotę na przygotowanie czegoś zdrowego i lekkiego, a nie masz pomysłu, to poniżej mam dla Ciebie kilka świetnych propozycji. Co Ty na to?

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis – śniadanie

Śniadanie: sałatka na bazie awokado
Jak już wspominałam w wakacje uwielbiam rozpocząć dzień od solidnej porcji witamin zawartych w sałatce. Moja propozycja na dziś bazuje na jednym z najbardziej pożywnych i cenionych owoców, które ja traktuję jak warzywo, czyli awokado.

  • liście botwinki [garść]
  • awokado [1 sztuka]
  • zielone oliwki [10 sztuk]
  • ziarna słonecznika i pestki dyni [1 łyżka]
  • oliwa z oliwek [1 łyżeczka]
  • sok ze świeżej cytryny [2 łyżeczki]
  • chleb pełnoziarnisty [2 kromki]
  • masło do chleba [1 łyżeczka]

Przygotowanie. Pokrój składniki i wymieszaj. Skrop oliwą i sokiem.

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis – II śniadanie

II śniadanie: miseczka świeżych ulubionych owoców

Jeśli chodzi o mnie, to moimi wakacyjnymi ulubieńcami są zdecydowanie maliny. Opakowanie 250 gram tych pyszności, to tylko 105 kcal, więc śmiało możesz jeszcze sobie dorzucić na ten posiłek z 5 orzechów.

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis – obiad

Obiad: makaron marinara z owocami morza

  • makaron tagliatelle szpinakowy [400 g]
  • mieszanka owoców morza [opakowanie 225 g]
  • krewetki Black Tiger [opakowanie 225 g]
  • mała cukinia [2 sztuki]
  • świeże czerwone pomidory [10 sztuk]
  • świeże żółte pomidorki koktajlowe [15 sztuk]
  • zielone oliwki [15 sztuk)
  • pietruszka [1/3 natki]
  • żółty ser lub mozzarella do starcia [50 g]
  • zioła prowansalskie
  • sól i pieprz

Przygotowanie. Ugotuj makaron al dente, a następnie go odcedź. Następnie pokrój plasterki cukinii na drobne kawałki. Czerwone pomidory obierz ze skórki i pokrój w plastry, natomiast żółte przekrój na pół. Oliwki również pokrój w plasterki. Pietruszkę posiekaj na drobno. Rozgrzej na patelni łyżeczkę oliwy. Wrzuć na patelnię czerwone pomidory i duś je przez 10 minut. Następnie dorzuć cukinię, żółte pomidorki, oliwki oraz natkę pietruszki. Duś wszystko na średnim ogniu przez około 20 minut, żeby woda wyparowała, a sos zgęstniał. Dorzuć krewetki oraz owoce morza (wcześniej je rozmroź) i duś je jeszcze przez 5 minut. Potrawę dopraw ziołami prowansalskimi oraz solą i pieprzem wedle własnego gustu. Na koniec dorzuć na patelnię makaron i wymieszaj go z sosem.

Sierpniowy dzienny jadłospis

Sierpniowy dzienny jadłospis – podwieczorek

Podwieczorek: babeczki z owocami, budyniem i galaretką

  • mąka – owsiana, kokosowa [300 g]
  • żółtko [2 sztuki]
  • mleko [1,5 szklanki]
  • budyń śmietankowy [1 opakowanie]
  • galaretka owocowa [1 opakowanie]
  • masło [150 g]
  • ksylitol [4 łyżki]
  • ulubione owoce

Przygotowanie. Połącz mąkę, masło, ksylitol i 2 żółtka. Zagnieć z nich ciasto, a następnie odstaw je do lodówki na 30 minut, żeby się schłodziło. Foremki do babeczek wysmaruj tłuszczem. Ciasto wyjmij z lodówki i rozwałkuj. Nagrzej piekarnik do 180 stopni. Wykrawaj szklanką małe kółka ciasta i wylepiaj nimi foremki. Babeczki piecz przez 15 minut. Następnie w 1,5 szklance mleka ugotuj budyń według instrukcji na opakowaniu. Wyciągnij z piekarnika gotowe babeczki, przestudź je, a następnie napełnij ciepłym budyniem. Odczekaj aż całość przestygnie i udekoruj babeczki owocami. Ja użyłam borówkę amerykańską oraz truskawki. Mogą to być też maliny, jeżyny, a nawet porzeczki, czy brzoskwinie. Na koniec przygotuj galaretkę według przepisu na opakowaniu. Poczekaj aż przestygnie i zacznie tężeć – możesz jej pomóc wsadzając ją do zamrażalnika. Następnie nałóż ja na wierzch babeczki. Przyznaję, że ten deser jest dość czasochłonny w wykonaniu, ale jest tego wart.

Sierpniowy dzienny jadłospis - kolacja

Sierpniowy dzienny jadłospis – kolacja

Kolacja: Chłodnik

  • botwina [1 pęczek]
  • białe szparagi [1 pęczek]
  • koperek [1/2 pęczka]
  • ogórek [1/2 sztuki]
  • rzodkiewki [5 sztuk]
  • duże jogurty naturalne [2 opakowania]
  • jajka gotowane na twardo [2-3 sztuki]
  • sól, pieprz
  • cytryna

Przygotowanie. Pokrój botwinę na drobne kawałki, zalej 1/2 szklanki wody, dodaj szczyptę soli i gotuj od zagotowania się wody przez około 10 minut. Na koniec dodaj 1/2 łyżeczki cytryny i odstaw botwinę, żeby się schłodziła. Pokrój drobno pozostałe warzywa (rzodkiewkę, ogórka, koperek) i wrzuć do miski. Następnie dodaj do nich przestudzoną botwinę (bez wywaru). Dodaj jogurt, wszystko razem wymieszaj, dopraw do smaku (można też dodać czosnek) i wstaw do lodówki na minimum pół godziny, żeby potrawa się schłodziła.
Serwuj chłodnik z pokrojonym jajkiem na twardo.

A jak wygląda Twój wakacyjny dzienny jadłospis?