Sposób na efektywny poranek i owsiankę z owocami

Sposób na efektywny poranek

Sposób na efektywny poranek

Jak wygląda Twój typowy poranek? Budzisz się wypoczęta z uśmiechem na ustach i energią do pracy? Czy raczej przestawiasz w nieskończoność drzemkę w budziku? W końcu starcza Ci czasu tylko na wyskoczenie z łóżka, nałożenie przypadkowo wyciągniętych z szafy ubrań oraz wypicie porannej kawy w locie? Jeśli tak właśnie wygląda codziennie Twój początek dnia, to dzisiaj mam dla Ciebie kilka wskazówek jak stworzyć przyjemne rytuały, które pomogą Ci przetrwać poranny chaos i zadbać o dobry nastrój w ciągu dnia.

Sposób na efektywny poranek

Sposób na efektywny poranek

Sposób na efektywny poranek

1.Przede wszystkim zrób sobie listę niezbędnych rzeczy, które musisz codziennie rano wykonać i zapisz sobie ile potrzebujesz na każdą czynność czasu (na pierwszym miejscu powinno znaleźć się pożywne śniadanie, poza tym poranna toaleta, czy ubieranie się).

2.Określ godzinę, kiedy chociażby nie wiem co musisz opuścić dom. Wtedy, od tej godziny odejmij sobie czas, który jest Ci potrzebny na przygotowanie i będziesz wiedziała, o której musisz wstać, żeby spokojnie ze wszystkim zdążyć.

3.Dodaj sobie jakieś 5-10 minut na niespodziewane sytuacje (np. na przebranie się, kiedy sok pomidorowy wyląduje na Twojej białej bluzce podczas śniadania).

4.Przygotuj się z wyprzedzeniem. Pomyśl, które czynności możesz zrobić wieczorem lub nawet w weekend (przygotować lunch, wyprasować potrzebne ubrania, spakować teczkę/plecak, ustalić jaka będzie rano kolejność korzystania z łazienki, żeby nie było korków).

5.Niech świat zewnętrzny zaczeka na Ciebie. O poranku ogranicz swój dostęp do telewizji, radia, internetu, a nawet telefonu. Te urządzenia niepotrzebnie będą Cię rozpraszać, przykuwać Twoją uwagę ciekawymi informacjami, a w rzeczywistości kraść cenne minuty.

6.Staraj się nie zostawiać po sobie bałaganu. Pościel łóżko, nie rozrzucaj ubrań po całym pokoju i zmyj naczynia po śniadaniu. Te czynności zajmą Ci góra 5-10 minut, a przecież miło będzie wrócić popołudniu do domu, w którym panuje ład i porządek, prawda?

7.Po 21 dniach nowe nawyki powinny wejść Ci w krew. Będziesz wykonywać je automatycznie, a twój poranek stanie się przyjemnym początkiem udanego dnia.

Mój efektywny poranek

Jeśli chodzi o poranek, to istotne są nie tylko te  czynności, które musisz wykonać. Bardzo ważne są też różnego rodzaju drobne przyjemności, które nastroją Cię pozytywnie na cały dzień. Mam nadzieję, że masz jakieś swoje własne poranne przyjemności? Nie? To na co czekasz, czas najwyższy to zmienić!

Dzisiaj opowiem Ci o tym jak ja nastrajam się pozytywnie każdego poranka. Może się zainspirujesz. Kiedyś spałam jak najdłużej się dało. W związku z tym nie miałam czasu, żeby przygotować się na dzień pełen różnych wyzwań. Często nie miałam czasu na zjedzenie śniadania, przez co na dzień dobry miałam zepsuty humor. Teraz jest inaczej, wolę pospać krócej, ale cieszyć się porankiem i dać swojemu organizmowi dojść do siebie po przebudzeniu zanim zabiorę się do czegokolwiek.

W zasadzie nie muszę nawet nastawiać budzika, ponieważ moje koty w okolicach godziny 6:00 zaczynają mnie z uporem maniaka budzić. Natychmiast wyskakuję z łóżka, pędzę do łazienki wziąć szybki prysznic, żeby się rozbudzić, rozgrzać i poczuć świeżo. Rano zaraz po przebudzeniu piję szklankę ciepłej wody (czasem z cytryną), żeby pobudzić jelita do pracy, a także oczyścić organizm. Około 6:30 (jestem wtedy już niesamowicie głodna) idę do kuchni przygotować sobie i mężowi śniadanie. Oczywiście koty muszą dostać jeść pierwsze, ponieważ inaczej nic bym nie była w stanie zrobić. Śniadanie staram się jeść dość obfite, ale oczywiście same zdrowe rzeczy, które dadzą mi energię do działania.

Mam też żelazną zasadę, że nie siadam przed komputerem dopóki nie zjem śniadania. Lubię spożywać ten pierwszy posiłek dnia w ciszy i spokoju. Najczęściej jest to owsianka z owocami. Około 7:00, najedzona, z filiżanką zielonej herbaty z kwiatem jaśminu poświęcam około pół godziny na sprawdzenie poczty. Przeglądam też facebook oraz zaglądam na ulubione blogi. O godzinie 8:00 w świetnym nastroju jestem gotowa na oficjalne rozpoczęcie mojego dnia:). Dzięki temu, że wcześnie kładę się spać i wstaję, rano jestem wypoczęta. Mam też dużo czasu dla siebie na swoje poranne rytuały, które wprawiają mnie w dobry nastrój, co pozwala mi na przyjemne rozpoczęcie dnia.

Sposób na efektywny poranek

Sposób na efektywny poranek

Owsianka z owocami

Ostatnio moim hitem śniadaniowym jest trochę zmodyfikowana owsianka z owocami:

  • Przygotowuję ją z płatków owsianych i żytnich w proporcji pół na pół.
  • Płatki zalewam 1/2 szklanki wody i gotuję, aż do jej całkowitego wsiąknięcia.
  • Następne dolewam 1/2 szklanki koziego mleka, które jest znacznie zdrowsze dla ludzi niż krowie i zawiera mniej laktozy.
  • Gotuję jeszcze przez parę minut.
  • Owsiankę zazwyczaj słodzę rozgniecionym bananem lub miodem gryczanym.
  • Oprócz tego dodaję na przykład truskawki/maliny (w zimie mrożone), tarte jabłko i na sam koniec posypuję ziarenkami słonecznika, pyszności.

A jak wyglądają Twoje poranki ?