Wiosenny detoks sałatkowy

Wiosenny detoks sałatkowy

Wiosenny detoks sałatkowy

Wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami. Dni są coraz dłuższe, słońce wyziera spoza deszczowych chmur, a systematycznie rośnie. Zatem czas najwyższy dokonać wiosennych porządków w swojej codziennej diecie. 

Jeśli wraz z nadejściem wiosny pragniesz zadbać o swoje zdrowie i sylwetkę, otrzymać dostosowany do Twoich potrzeb jadłospis, a nie masz pomysłu jak za to się zabrać, to zapraszam Cię na bezpłatną konsultację dietetyczną.

Wiosenny detoks sałatkowy

Kiedy robi się ciepło, nie mam już ochoty na gęste zawiesiste potrawy i jem o wiele mniej mięsa. Wprowadzam do swojej diety mnóstwo świeżych warzyw, aby oczyścić organizm oraz dostarczyć mu dużą dawkę witamin, składników mineralnych oraz błonnika. Taki wiosenny mini detoks świetnie wpłynie na lepsze funkcjonowanie mojego organizmu, pomoże mi pozbyć się stresu oraz zmęczenia związanego z przesileniem wiosennym. Zapewni mi rewelacyjne samopoczucie zarówno fizycznie jak i psychicznie.

Bardzo lubię łączyć ze sobą różnego rodzaju warzywa. Często wzbogacam je też dodatkami takimi jak komosa, ryż, czy feta. Dzisiaj chciałam pokazać Ci aż cztery rodzaje sałatek, które bardzo często goszczą na moim stole. Może zasmakują również Tobie?

Sałatka pasterska

Wiosenny detoks sałatkowy

Wiosenny detoks sałatkowy

Składniki:

  • mieszanka sałat (rukola, baby szpinak, radicchio) [1/3 opakowania]
  • ugotowany burak [1 duża sztuka]
  • ser owczy [1/3 opakowania]
  • rzodkiewki [4 sztuki]
  • oliwy z oliwek [2 łyżeczki]
  • koperek [1/3 pęczka]
  • sok ze świeżo wyciśniętej cytryny [1 łyżeczka]
  • szczypta majeranku

Przygotowanie: ugotuj buraka w lekko osolonej wodzie, następnie przestudź, obierz ze skórki i pokrój w drobną kostkę. Ułóż miks sałat na talerzu, następnie posyp go pokrojonym burakiem, rozdrobnioną fetą oraz pokrojoną w plasterki rzodkiewką. Na koniec polej sałatkę sosem z oliwy, soku z cytryny i posyp majerankiem oraz posiekanym koperkiem.

Sałatka warzywna z komosą ryżową i jajkiem

Wiosenny detoks sałatkowy

Wiosenny detoks sałatkowy

Składniki:

  • komosa ryżowa [1/2 szklanki]
  • kukurydza z puszki [1/2 szklanki]
  • jajka [6 przepiórczych lub 2 kurze]
  • awokado [1 sztuka]
  • zielone oliwki [2 łyżki]
  • rukola [1 garść]
  • natka pietruszki [kilka gałązek do smaku]
  • ziarna słonecznika [2 łyżeczki]
  • szczypta soli
  • olej lniany [2 łyżeczki]

Przygotowanie: gotuj komosę ryżową w osolonej wodzie przez 15 minut (do miękkości). Odcedź ja na sitku, dodaj kukurydzę, wymieszaj i włóż do miski. Następnie dodaj pokrojone awokado i jajka. Na koniec dodaj oliwki, rukolę, natkę pietruszki oraz olej lniany. Sałatkę posyp ziarnem słonecznika.

Lekka sałatka z grillowanym indykiem i sezamem

Wiosenny detoks sałatkowy

Wiosenny detoks sałatkowy

Składniki:

  • filet z indyka [300 g]
  • duże pomidory malinowe [3 sztuki]
  • ogórek [1/2]
  • rzodkiewki [5 sztuk]
  • koperek [1/3 pęczka]
  • natka pietruszki [1/3 pęczka]
  • ziarno sezamu [3 łyżeczki]
  • balsamico [2 łyżeczki]
  • oliwa z oliwek [2 łyżeczki]
  • jogurt bez laktozy [1 opakowanie]
  • miód [1 łyżeczka]

Przepis na sałatkę: przypraw mięso, polej je oliwą z oliwek, balsamico, miodem i sezamem. Następnie podsmaż mięso na patelni grillowej usmażone mięso zmieszaj z pokrojonym pomidorem i ogórkiem, ułóż na sałacie i posyp posiekaną pietruszką i koperkiem sałatkę serwuj polaną jogurtem, balsamico i odrobiną oliwy.

Wiosenna energetyczna sałatka

Wiosenny detoks sałatkowy

Wiosenny detoks sałatkowy

Składniki:

  • mieszanka sałat: rukola, baby szpinak, radicchio [1/3 paczki]
  • awokado [1/2 sztuki]
  • ugotowana zielona fasolka [1/3 szklanki]
  • pomarańcza [1/2 sztuki]
  • pomidor [1 sztuka]
  • gotowane krewetki [6-8 sztuk]
  • polskie pestki dyni [2 łyżeczki]
  • oliwa z oliwek [2 łyżeczki]
  • sok ze świeżo wyciśniętej cytryny [1 łyżeczka]
  • szczypta bazylii

Przygotowanie: ugotuj krewetki oraz fasolkę, a następnie przestudź. Ułóż miks sałat na talerzu, następnie posyp go pokrojonym awokado, pomidorem i pomarańczą oraz ugotowaną fasolką i krewetkami. Na koniec polej sałatkę sosem z oliwy, soku z cytryny. Posyp suszoną bazylią oraz pestkami dyni.

Który przepis chciałabyś wypróbować?