Zupa dyniowa z imbirem i ziemniakami

zupa dyniowa z imbirem

Zupa dyniowa z imbirem i ziemniakami

Początek jesieni, to doskonały czas na to, żeby zaprosić do naszej kuchni tak ostatnimi czasy popularne, lubiane i co tu dużo mówić bardzo smakowite warzywo jakim jest dynia. Muszę się Wam przyznać, że odkąd w zeszłym roku przyrządziłam po raz pierwszy w życiu zupę krem z dyni z grzankami i serem, to tak się w niej rozsmakowałam, że z utęsknieniem czekałam na kolejny sezon dyniowy, który na reszcie nadszedł. Od zeszłego tygodnia bombarduję Was różnymi przepisami potraw z dyni. Była już jaglanka, dzisiaj jest zupa dyniowa krem, ale uwaga, to jeszcze nie koniec. Dopiero się rozkręcam. Tegoroczny przepis różni się tym, że dodałam jeszcze ziemniaki oraz trochę inny zestaw ziół, między innymi świeży tymianek, który doskonale komponuje się z tą zupą. Zupa jest bardzo prosta, a także szybka w wykonaniu.

Zupa dyniowa z imbirem i ziemniakami

Zupa dyniowa z imbirem i ziemniakami

Zupa dyniowa z imbirem i ziemniakami

Lista składników

  • nieduża dynia hokkaido [1 sztuka]
  • włoszczyzna [1 opakowanie]
  • ziemniaki [6 sztuk]
  • jogurt na bazie mleczka kokosowego naturalny Planton [1 małe opakowanie]
  • zioła i przyprawy: starty suszony imbir, gałka muszkatołowa, majeranek, sól, pieprz, lisek laurowy, ziele angielskie – wedle smaku.

Przygotowanie:

  • kroimy dynię oraz ziemniaki w kosteczkę i z resztą warzyw wrzucamy w całości do garnka,
  • zalewamy warzywa 1/2 litra wody i gotujemy do miękkości,
  • następnie dynie i ziemniaki miksujemy wraz z jogurtem,
  • zmiksowane warzywa wlewamy z powrotem do gotującego się wywaru,
  • wrzucamy zioła, doprawiamy i gotujemy zupę jeszcze przez 15 – 20 minut,
  • aby zupa dyniowa krem była bardziej sycąca i smaczna, to posyp ją chrupiącymi grzankami z bezglutenowego pieczywa.

Właściwości dyni

Zupa dyniowa z imbirem i ziemniakami

Zupa dyniowa z imbirem i ziemniakami

Warto wiedzieć, że dynia, to nie tylko świetny smak i piękny kolor. To jest warzywo o wielu korzystnych właściwościach. Przede wszystkim dynia ma bardzo niską kaloryczność (100 g, to 28 kcal). Jest lekko strawna i bogata w błonnik, dzięki czemu jest znakomita dla osób, które odchudzają się i dbają o swoją linię. Poza tym reguluje pracę jelit, a także pobudza procesy trawienne, a także oczyszcza organizm z trujących produktów przemiany materii.

Jest również bogatym źródłem witamin oraz minerałów. Charakterystyczny, intensywny kolor dynia zawdzięcza dużej ilości B-karotenu. Zawiera też witaminę A, potas, wapń, fosfor oraz korzystne witaminy z grupy B. Doskonała dla osób z nadciśnieniem tętniczym oraz miażdżycą, ponieważ obniża poziom cholesterolu we krwi. Także sami widzicie, na prawdę warto to warzywo włączyć do swojego codziennego jadłospisu.