Jak poprawić samopoczucie w chorobie Hashimoto

Jak poprawić samopoczucie w chorobie Hashimoto

Jak poprawić samopoczucie w chorobie Hashimoto

Moje wieloletnie doświadczenie, które nabyłam jako osoba zmagająca się z Hashimoto, a także zawodowo pomagająca kobietom, które cierpią na to schorzenie, pokazało mi, iż sama farmakologia w leczeniu tej choroby, to za mało. Aby terapia lekowa była skuteczna, należy dodatkowo wesprzeć ją właściwą dietą oraz suplementacją.

Jak poprawić samopoczucie w chorobie Hashimoto

Na rozwój choroby Hashimoto bardzo duży wpływ ma prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Dlatego też warto zidentyfikować produkty żywnościowe, które powodują Twoje złe samopoczucie i wyeliminować je z codziennego jadłospisu raz na zawsze. Zachęcam Cię również do wprowadzenia do Twojej diety pokarmów oraz suplementów, które wspomogą proces leczenia, złagodzą stan zapalny, wyeliminują dolegliwości żołądkowo – jelitowe oraz poprawią ogólne samopoczucie.

Na temat tego jaka powinna być prawidłowa dieta w chorobie Hashimoto jest wiele teorii. Sama przetestowałam na własnej skórze wiele opcji – więcej na ten temat przeczytasz tutaj. Dzisiaj chciałabym podzielić się z Tobą moimi wnioskami na ten temat na podstawie moich własnych doświadczeń, a także moich klientek, które zwróciły się do mnie o pomoc w zakresie odżywiania w Hashimoto.

Eliminacja glutenu i nabiału

Jak poprawić samopoczucie w chorobie Hashimoto

Jak poprawić samopoczucie w chorobie Hashimoto

Jak poprawić samopoczucie w chorobie Hashimoto? To jest pytanie, które wiele osób sobie zadaje. Niestety nie ma jednej uniwersalnej diety, którą można z powodzeniem zastosować u wszystkich osób. Każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie. Osoby zmagające się z tą chorobą i zgłaszające się do mnie po pomoc twierdzą, iż pokarmy najczęściej negatywnie wpływają na ich samopoczucie to: gluten (zwłaszcza ten zawarty w pszenicy), nabiał oraz cukier. 

Najczęstsze objawy nietolerancji glutenu i nabiału, które zaobserwowali u siebie dotyczą przede wszystkim przewodu pokarmowego. Są to: bolesne skurcze, zaparcia, biegunki, wzdęcia, nudności, gazy oraz refluks. Poza tym wymieniali też problemy ze schudnięciem, zmiany skórne, suchość w gardle i permanentne zmęczenie. Po przejściu na dietę bezglutenową i/lub bez nabiału znaczna część powyższych objawów u większości osób ustępowała. Ponadto zaczęły też z łatwością chudnąć, a niektóre osoby (łącznie ze mną) odnotowały znaczny spadek poziomu przeciwciał anty TPO i ustabilizowanie się TSH.

Indeks glikemiczny a dieta w Hashimoto

Jak poprawić samopoczucie w chorobie Hashimoto

Jak poprawić samopoczucie w chorobie Hashimoto

Kolejne pożywienie, które dla dobra swojego zdrowia powinnaś ograniczyć, to produkty z wysokim indeksem glikemicznym. Zaliczamy do nich miedzy innymi: biały cukier, gotowane ziemniaki, gotowaną marchewkę, pieczywo pszenne, ciasta, czekoladę oraz miód. Wiem, same przysmaki. Jednak kiedy spożywasz tego typu produkty, to dochodzi do szybkiego wzrostu poziomu cukru we krwi oraz regulującej jego poziom insuliny. Jeśli podwyższone stężenie cukru utrzymuje się przez dłuższy czas, to wzrasta podatność na zakażenia, a także zwiększa się ryzyko wystąpienia w późniejszym czasie cukrzycy drugiego stopnia. Także wskazane jest, żebyś sięgała raczej po  produkty pełnoziarniste oraz wybrane owoce oraz warzywa ze względu na ich niski indeks glikemiczny. Po ich spożyciu wydziela się mniejsza ilość insuliny, co jest korzystne dla przemiany materii i tym łatwiej zachodzi rozkład tłuszczów w organizmie.

Jak wykluczyć szkodliwe produkty 

Chciałam podkreślić, że powyżej wymienione przeze mnie produkty mogą Ci szkodzić, jeśli chorujesz na Hashimoto, ale nie muszą to być wszystkie z nich. Dlatego też jeśli masz problemy zdrowotne i przypuszczasz, że mogą być spowodowane produktami spożywczymi, to radzę Ci wykluczać je pojedynczo. Jeśli byś wyeliminowała na przykład 5 produktów na raz i poprawiłoby się Twoje samopoczucie, to nie wiedziałabyś, czy pomogło Ci pozbycie się wszystkich tych pokarmów, czy może tylko jednego lub dwóch z nich. Dlatego najlepszą metodą jest wykluczenie jednego produkt na raz i uważna obserwacja reakcji organizmu. Dobrze jest przed rozpoczęciem  i na zakończenie eliminacji zrobić badanie TSH oraz przeciwciał TPO, żeby zaobserwować, czy będzie jakaś reakcja.

Zdrowa zbilansowana dieta 

Poza tym z całą pewnością Twojemu zdrowiu i dobremu samopoczuciu będzie służyć racjonalne odżywianie się. Mam na myśli dietę z dużą ilością produktów bogatych w błonnik pokarmowy takich jak: świeże warzywa, owoce (najlepiej te o niskim indeksie glikemicznym, zwłaszcza jeśli masz problemy z utrzymaniem właściwej masy ciała) oraz małą ilością mięsa. Jednak nie rezygnuj z niego całkowicie, ponieważ zawiera składniki odżywcze, które ciężko jest zastąpić – żelazo oraz pełnowartościowe białko, które jest konieczne do odbudowywania organizmu podczas choroby.

Jak wiadomo Hashimoto wiąże się ze stanem zapalnym tarczycy, zatem włącz do swojej diety produkty o właściwościach przeciwzapalnych, zawierające nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3, które stonują stany zapalne. Ich źródłem są: olej lniany, orzechy włoskie, pestki dyni, owoce morza, ryby oraz moje ukochane awokado.

Jak mogę Ci pomóc w poprawie samopoczucia

Zatem podsumowując, żebyś mogła poprawić swoje samopoczucie w chorobie Hashimoto, a także zacząć skutecznie chudnąć, to:

  • Krok 1 Usuń z codziennego jadłospisu pokarmy, które mogą pogarszać Twoje samopoczucie, a także powodować przybieranie na masie ciała. Sugerowałabym Ci zacząć od tych najczęściej szkodzących, czyli: glutenu, nabiału oraz cukru.
  • Krok 2 Wprowadź korzystne pokarmy, które ułatwią proces chudnięcia, złagodzą dolegliwości oraz stan zapalny organizmu.
  • Krok 3 Zrób odpowiednie badania, które pomogą Ci zidentyfikowań niedobory w Twoim organizmie,
  • Krok 4 Dobierz odpowiednie suplementy diety, które uzupełnią niedobory i poprawią Twoje samopoczucie oraz wyniki,
  • Krok 5 Zredukuj poziom stresu i napięcia w codziennym życiu.

Jeśli również Ty chciałabyś wprowadzić powyższe zmiany do swojego życia, żeby wreszcie poczuć się lepiej i zacząć chudnąć, ale nie wiesz jak za to się zabrać, to chętnie Ci w tym pomogę. Zgłoś się do mnie na bezpłatna konsultację, żebym mogła przeprowadzić z Tobą wywiad żywieniowy na podstawie którego będę w stanie zidentyfikować błędy żywieniowe, które uniemożliwiają Ci skuteczne schudnięcie, a także przyczyniają się do złego samopoczucia i braku energii.

Wypełnij poniższy formularz, daj znać w treści jaką pomoc chciałabyś ode mnie uzyskać.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Lifestylerka Anna Stankiewicz, w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie (pole obowiązkowe dla otrzymania odpowiedzi na zapytanie)

Zawiadamiamy, że administratorem Państwa danych osobowych podanych przez Państwa dobrowolnie w powyższym formularzu jest Lifestylerka Anna Stankiewicz z siedzibą w Szczecinie 71-177 ul. Witkiewicza 21A/13. Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować do naszego administratora danych, na adres biuro@lifestylerka.pl. Państwa dane przetwarzane będą wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zgodnie z zasadą, która głosi, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub przed jej zawarciem.