Sałatka pasterska – lekki obiad na upały

sałatka pasterska

Sałatka pasterska

Wakacje w tym roku rozpieszczają nas słoneczną pogodą i wysokimi temperaturami. W takie upały nie mam ochoty na mięso, ani na gorące potrawy. Dlatego zwłaszcza na obiad stawiam na lekkie dania z mnóstwem warzyw. Dzisiaj chciałam podzielić się z Tobą przepisem na jedną z moich ostatnio ulubionych potraw. Jest to sałatka pasterska.

Ze względu na piękną pogodę, w tym roku zdecydowaliśmy się z mężem na wakacje w kraju. Spędziliśmy tydzień nad polskim, wyjątkowo w tym sezonie ciepłym morzem, w Kołobrzegu. W zasadzie był to prezent od Męża na moje 40 urodziny. Pojechaliśmy do malowniczo położonego resortu Arka Medical SPA. Marzyłam o tym, żeby przez kilka dni odciąć się od świata, wypocząć i naładować akumulatory na kilka najbliższych miesięcy. Każdy dzień mijał nam podobnie. Rano 30 km na rowerze, popołudniu plaża i kąpiele w morzu. W hotelu mieliśmy dwa baseny, ale za każdym razem stwierdzaliśmy, że szkoda marnować okazji, ponieważ nie wiadomo kiedy woda w Bałtyku znowu będzie taka ciepła. Natomiast wieczorami, które również rozpieszczały nas przyjemna temperaturą wybieraliśmy się na bardzo długie, około 8 km spacery. Chodziliśmy promenadą aż do mola, latarni morskiej i portu. Przez cały tydzień starałam się omijać internet szerokim łukiem. Odpowiadałam tylko na najpilniejsze wiadomości. Nie robiłam nawet zdjęć, ponieważ od kiedy prowadzę bloga, to zajęcie kojarzy mi się z pracą, zatem również od tego chciałam się odciąć.

Przez cały tydzień w naszym hotelu byliśmy rozpieszczani przepysznymi obiadami serwowanymi w formie bufetu szwedzkiego. Objadłam się za wszystkie czasy gołąbkami, pieczenią z kopytkami oraz sosem, rybą po grecku, pieczonym dorszem oraz innymi frykasami. Żeby nie stać się pyzą na dwóch nogach, to po powrocie do domu postanowiłam trochę przystopować, a dodatkowo ze względu na dalej panujące upały, postawić na dania lekkie, warzywne i szybkie w przygotowaniu. Jednym z nich jest właśnie sałatka pasterska, którą możesz zjeść samą lub z chlebem, czy ugotowanym brązowym ryżem albo komosą ryżową. Szczególnie polecam Ci przepyszny ser owczy feta, który nadaje całemu daniu odpowiedni smak.

Składniki:

• sok ze świeżo wyciśniętej cytryny [1 łyżeczka]
  • szczypta majeranku

Przygotowanie:

• ugotuj buraka w lekko osolonej wodzie, następnie przestudź, obierz ze skórki i pokrój w drobną kostkę,
  • ułóż miks sałat na talerzu, następnie posyp go pokrojonym burakiem, rozdrobnioną fetą oraz pokrojoną w plasterki rzodkiewką,
  • na koniec polej sałatkę sosem z oliwy, soku z cytryny i posyp majerankiem oraz posiekanym koperkiem.

Jeśli tak samo jak ja lubisz smacznie zjeść jednocześnie dbając o swoją linię, ale na co dzień nie masz pomysłów na to co jeść, w jakich ilościach oraz jak często, żeby być zdrową i szczupłą, to zapraszam Cię na Bezpłatną konsultację z psychodietetykiem.

A co Ty lubisz jeść na obiad w upalne dni?