Co zrobić gdy woda zatrzymuje się w organizmie

Co zrobić gdy woda zatrzymuje się w organizmie

Co zrobić gdy woda zatrzymuje się w organizmie

Czy chciałabyś mieć czarodziejski płyn, który w cudowny sposób sprawiałby, że pięknie wyglądasz, jesteś szczupła, pełna energii, skoncentrowana i jasno myślisz? Powiem Ci w największej tajemnicy, że jest możliwe, żebyś go zdobyła. Dzisiaj zdradzę Ci jego nazwę oraz liczne zalety.

Już się domyśliłaś? Ten eliksir o cudownych właściwościach, to woda. Widzę jak się krzywisz i z powątpiewaniem kiwasz głową. Przecież codziennie pijesz wodę, a nie widzisz tych wszystkich rewelacyjnych rezultatów. Jednak czy możesz mi przysiąc z ręką na sercu, że  minimum spożywasz 1,5 litra wody regularnie dzień w dzień? A, i żeby było jasne – woda w kawie, herbacie lub wymieszana z sokiem absolutnie nie liczy się. Chodzi tu o czysty, niegazowany płyn bez żadnych dodatków. No może tylko z wyjątkiem plasterka cytryny, pomarańczy, czy innego owocu oraz listka mięty.

Dlaczego warto pić wodę

  • Jest Twoim sprzymierzeńcem w utrzymaniu zgrabnej sylwetki. Codzienne, właściwe nawodnienie zapewni Ci prawidłową przemianę materii, dobre trawienie oraz wchłanianie się strawionego pożywienia. Ponadto pobudza perystaltykę jelit, dzięki której będziesz mogła zapomnieć o zaparciach oraz innych problemach związanych z wypróżnianiem się.
  • Dba o Twoja urodę poprzez nawilżanie skóry, błon śluzowych, stawów oraz gałek ocznych. Ponadto oczyszcza Twój organizm z toksyn, wypłukując je. Pomaga też w walce z wrogiem każdej kobiety – cellulitem. Ponadto pełni rolę kuriera, roznosząc po organizmie składniki odżywcze, tlen oraz hormony.
  • Zapewnia Ci zdrowie w związku z tym, że wpływa na prawidłowe krążenie krwi, reguluje temperaturę ciała, dostarcza składniki mineralne, wydala produkty przemiany materii, a także hamuje procesy gnilne w jelicie cienkim.

Dobry początek dnia

Żeby mieć udany poranek, to koniecznie zacznij go wypiciem szklanki wody mineralnej z dodatkiem cytryny. To jeden z prostych trików na zgrabną sylwetkę oraz świetne samopoczucie w ciągu dnia pełnego wyzwań. Woda pomoże Ci rozruszać metabolizm, w związku z czym organizm łatwiej sobie poradzi z trawieniem pokarmu i spalaniem kalorii. Pamiętaj jednak, żeby woda była ciepła lub letnia, ponieważ wtedy jelita zostaną pobudzone do pracy. Jeśli natomiast wypijesz zimną, to jelita zaczną się kurczyć, a efekt będzie odwrotny od pierwotnie zamierzonego.

Jak regularnie pić wodę

Przyznaję się bez bicia, że bywają takie dni kiedy nie pamiętam, nie mam czasu lub po prostu ochoty na wypicie 1,5 litra wody. Najczęściej przytrafia mi się taka sytuacja w zimne, ponure, deszczowe dni. Wiesz, takie kiedy wydaje się, że przetrwasz od rana do wieczora tylko i wyłącznie wlewając w siebie hektolitry herbaty lub kawy. Takie praktyki jednak poprawiają mi samopoczucie tylko na krótko. W rezultacie po dniu bez wody jestem jeszcze bardziej wymęczona, senna i bez życia.

Pamiętaj też, że nie wystarczy rano zamknąć oczy, zaprzeć się i wlać w siebie duszkiem pół butelki wody. Żeby utrzymać odpowiedni poziom nawodnienia organizmu musisz pić wodę regularnie w małych ilościach przez cały dzień. Zdradzę Ci teraz moje proste triki na picie właściwych ilości tego cudownego płynu:

  • zawsze noszę przy sobie małą, półlitrową butelkę, do której przelewam wodę z dużej 1,5 litrowej. Takie mniejsze ilości nie wyglądają przerażająco, więc piję sobie 1/2 małej butelki co godzinę, czasem częściej. Pomyśl, w ciągu całego dnia musisz wypić tylko 3 półlitrowe buteleczki. Jeśli będziesz pić połowę jej za wartości co godzinę, to załatwisz sprawę w ciągu 6 godzin, czyli w niecały swój pobyt w pracy.
  • żeby nie zapomnieć o tym, żeby się napić często  nastawiam sobie alarm w komórce na kolejną godzinę. Jeśli chcesz, to możesz też zainstalować sobie w smartfonie odpowiednią aplikację, która będzie Ci przypominać o regularnym nawadnianiu.
  • jeśli denerwuje Cię brak smaku tego płynu, to urozmaicaj go sobie tak jak ja owocami oraz ziołami. Świetnie do tego zadania nadają się: arbuz, melon, pomarańcz, grejpfrut, cytryna, limonka, melisa, a także mięta.

Co zrobić gdy woda zatrzymuje się w organizmie

Na koniec chciałam jeszcze odpowiedzieć na bardzo często zadawane mi pytanie, które brzmi: “Co zrobić kiedy woda zatrzymuje się w organizmie i jakie mogą być tego przyczyny”?

Jest wiele przyczyn zatrzymania wody w organizmie. Najczęstsze, to:

  • niewystarczająca ilość wody. Wiem, że to dość dziwne, ale kiedy niewiele pijesz, to dostarczasz zbyt mało wody swojemu organizmowi, który z kolei broni się przed utratą cennego płynu, gromadząc go w tkance podskórnej na zapas, aby uniknąć odwodnienia. Taka sytuacja ma miejsce, kiedy pijesz 1 litr wody dziennie lub mniej. Także następnym razem kiedy poczujesz, że masz spuchniętą twarz i czujesz się senna, ociężała, to przeanalizuj ile w danym dniu wypiłaś niegazowanej wody mineralnej.
  • źle zbilansowana dieta, która jest bogata w sól zatrzymującą wodę w organizmie. Sól znajduje się w naszym codziennym pożywieniu, także nie powinnaś dosalać swoich potraw lub robić to w minimalnym zakresie – nie więcej niż 5 gram (1 łyżeczka) dziennie.
  • wahania hormonalne, o czym można się przekonać najczęściej przed miesiączką, kiedy to bardzo często ciało jest opuchnięte i obserwujesz u siebie obrzęki.

Ważne !!!

  • Pamiętaj, że napoje takie jak kawa, czy czarna herbata, nie nawadniają organizmu, a wręcz go wysuszają. Dlatego po ich wypiciu, dobrze jest popić je szklanką wody.
  • Na co dzień najkorzystniejsza będzie dla Ciebie woda średnio zmineralizowana, czyli 500-1500 mg/l., Jeśli chodzi o mnie, to najbardziej lubię: Cisowiankę (zwłaszcza podczas ćwiczeń), Nałęczowiankę oraz Kingę Pienińską.

A jak tam u Ciebie wygląda codzienne picie wody?