Sprzymierzeniec smukłej sylwetki i pasta z awokado

Twój sprzymierzeniec w skutecznym odchudzaniu

Sprzymierzeniec smukłej sylwetki

Jest taki jeden bardzo ważny element zdrowej, zbilansowanej, codziennej diety, o którym powinnaś pamiętać. To sprzymierzeniec smukłej sylwetki, który pomoże Ci być zdrową oraz szczupłą. Dzisiaj chciałabym Ci powiedzieć o jego zbawiennym wpływie na organizm, ile go potrzebujesz, a także gdzie go możesz znaleźć.

Błonnik sprzymierzeniec smukłej sylwetki

Ten tajemniczy przyjaciel każdej kobiety i dobroczyńca, to nikt inny jak błonnik pokarmowy. Co to dokładnie jest? Są to rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie substancje roślinne takie jak między innymi: celuloza, czy pektyny. Nie są one trawione, ani wchłaniane w Twoim przewodzie pokarmowym. Dlaczego warto spożywać błonnik? Przede wszystkim:

  • ma korzystny wpływ na pracę przewodu pokarmowego. Dzięki niemu będziesz po posiłku czuć się najedzona i nie będziesz mieć ochoty na słodką przegryzkę po obiedzie. Dieta bogata w błonnik zapobiega gwałtownemu spadkowi glukozy we krwi, zatem uchroni Cię przed napadami wilczego głodu. Poza tym wykazuje też działanie prebiotyczne,
  • chroni Twój przewód pokarmowy przed nowotworami, żylakami odbytu, polipami, zaparciami. Warto by go jeść już tylko ze względu na to, żeby się uchronić przed takimi okropieństwami. Poza tym korzystnie wpływa na perystaltykę jelit (koniec z porannym problem jeśli chodzi o wypróżnianie się!), pobudza ich ukrwienie, wspiera wydzielanie soków trawiennych, a także pobudza wydzielanie śliny.
  • działa jak miotełka oczyszczająca organizm. Błonnik rozpuszczalny w jelitach ma zdolność wiązania cholesterolu oraz kwasów żółciowych, a także oczyszcza organizm z toksyn. Dzięki temu przyczynia się do obniżenia poziom złego cholesterolu (LDL) we krwi, przeciwdziała powstawaniu kamieni żółciowych, a także zapobiega przyswajaniu przez organizm metali ciężkich, takich jak: ołów, czy rtęć.

Pewnie zastanawiasz się jaką ilość błonnika dziennie powinnaś jeść, żeby wszystko grało i buczało. Już Ci mówię. Zalecane przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) dzienne spożycie błonnika dla osoby dorosłej wynosi 25 – 40 gram.Gdzie go znajdziesz? Najwięcej jest go w: pełnoziarnistych produktach zbożowych, które powinny być dla Ciebie głównym źródłem energii – około 60% dziennego zapotrzebowania. Ponadto występuje też w orzechach, owocach oraz warzywach. Najbardziej bogate w błonnik produkty spożywcze, to: otręby pszenne, fasola, groch, kokos, orzechy laskowe, awokado, migdały, kasza gryczana, figi oraz jabłka.

Awokado – bogate źródło błonnika

Sprzymierzeniec smukłej sylwetki

Sprzymierzeniec smukłej sylwetki

Świetnym źródłem błonnika na co dzień może być awokado, ponieważ przeciętnej wielkości owoc zawiera go w ilości około 6,5 grama. Poza tym owoc ten jest bardzo sycący i pożywny, dlatego warto włączyć go do swojego jadłospisu.

Jedno dojrzałe awokado zawiera około 40 gram kwasów oleinowych, które ułatwiają wchłanianie zawartych w owocu witamin A oraz E. Jest również bogatym źródłem witaminy C.

Korzyści z jedzenia awokado:

  • pomaga w zachowaniu szczupłej sylwetki dzięki nienasyconym kwasom tłuszczowym, przyspieszającym metabolizm,
  • chroni Twoje serce obniżając poziom złego cholesterolu LDL oraz ciśnienia krwi,
  • wspiera pracę mózgu, dzięki zawartości kwasów omega – 3 oraz witaminie E,
  • ma zbawienny wpływ na oczy, dzięki dużej zawartości luteiny.

Jak jeść awokado

Sprzymierzeniec smukłej sylwetki

Sprzymierzeniec smukłej sylwetki

Sposoby spożywania awokado:

  • najczęściej je się je na surowo bez skórki,
  • można je stosować jako zdrowy  zamiennik masła lub margaryny. Awokado jako produkt pochodzenia roślinnego nie zawiera cholesterolu i ma mniejszą zawartość kalorii w porównaniu do produktów tłuszczowych,
  • świetnie nadaje się jako dodatek do sałatek, koktajli owocowych i warzywnych, a także jako główny składnik pasty do kanapek ( (awokado + posiekana natka pietruszki + ziarno słonecznika + pestki dyni + 1 łyżeczka oliwy z oliwek). Do pasty z awokado doskonały jest chleb gryczany
Awokado można jeść też zapiekane. Rozkrój je nie obierając ze skórki na dwie połówki, wyjmij pestkę, powiększ trochę dziurki po pestce i wlej do nich surowe jajko, posyp ulubionymi przyprawami. Następnie włóż do piekarnika i piecz 10 – 15 minut w temperaturze 200 stopni, do całkowitego ścięcia się białka. 

W 100 gramach awokado znajduje się aż 220 kcal, jednak nie warto się z tego powodu zniechęcać i unikać tego owocu. Jest to prawdziwa bomba zdrowych tłuszczów, a także składników odżywczych, która wyjdzie Ci na zdrowie.

A Ty spożywasz produkty bogate w błonnik?