Jak nie przytyć w święta wielkanocne

jak nie przytyć w święta wielkanocne

Jak nie przytyć w święta wielkanocne

Wielkanoc, to wspaniały okres, kiedy możesz spotkać się w rodzinnym gronie i wspólnie świętować. Jednak jeśli walczysz z niechcianymi kilogramami, to może być dla Ciebie prawdziwe wyzwanie, a także okres próby siły charakteru. W tym czasie stoły uginają się pod ciężarem świątecznych dobroci. Pewnie zastanawiasz się jak przejść obojętnie koło smakowicie pachnącego żurku, czy mazurka, żeby nie zaprzepaścić dotychczasowych efektów diety? 

Jak nie przytyć w święta wielkanocne

Wielkanoc, tak jak inne święta, to nie najlepszy okres dla Ciebie, jeśli od jakiegoś czasu próbujesz zrzucić zbędne kilogramy. Jednak jeśli zastosujesz kilka prostych, sprawdzonych trików, to masz szansę przetrwać ten czas, a nawet zjeść trochę smakołyków.

  • Jeśli wybierasz się do kogoś na wielkanocne śniadanie, które ma się odbyć o 10:00 – 11:00, to koniecznie między 8:00 a 9:00 zjedz coś lekkiego. Może to być jogurt z owocami i płatkami, sałatka lub po prostu dwie kromki pełnoziarnistego chleba z twarogiem, czy chudą szynką oraz warzywami. Jeśli byś się przegłodziła przez tyle godzin od momentu wstania z łóżka, to zapewne w pierwszej kolejności rzuciłabyś się na kaloryczną sałatkę z majonezem lub jakieś słodkości.
  • Z tradycyjnych potraw koniecznie sięgnij po żurek (ale nie nakładaj sobie boczku, czy tłustej kiełbasy, które zapewne będą w nim pływać), ponieważ zakwas skutecznie wspiera trawienie i poprawia wchłanianie mikroelementów.
  • Śmiało jedz takie produkty jak: jajka, chude wędliny oraz duże ilości warzyw i owoców.
  • Uważaj na napoje gazowane oraz soki owocowe, ponieważ często zawierają sporo cukru. Lepiej sięgaj po niegazowaną wodę, soki warzywne, niesłodzoną herbatę, czy kawę.
  • Jeśli chodzi o alkohol, to na prawdę warto, żebyś z niego  zrezygnowała. To całe mnóstwo pustych kalorii – 9 kcal/1 g., a dodatkowo obciążenie dla wątroby. Jeśli jednak sięgniesz po alkohol, to zastosuj zasadę – jedna lampka wina, jedna szklanka wody.

Jak odchudzić wielkanocne potrawy

Jak nie przytyć w święta wielkanocne

Jak nie przytyć w święta wielkanocne

  • Przede wszystkim unikaj dodawania do potraw  majonezu, śmietany oraz cukru. Z powodzeniem możesz zastąpić je jogurtem oraz ksylitolem, który nie powoduje gwałtownego skoku poziomu cukru we krwi po posiłku.
  • Zamiast bułki tartej używaj zmielonych otrąb, dzięki temu danie będzie bogatsze w błonnik.
  • Pamiętaj, że przyprawy wspomagają proces trawienia i pobudzają pracę jelit. Dlatego dodawaj do swoich potraw spore ilości takich ziół jak: majeranek, cząber, bazylia oraz estragon.
  • Na dobre trawienie również znakomicie wpływają maliny, które możesz dodać do ciast.
  • Kolejny świetny dodatek do deserów, to wanilia. Nie tylko nadaje niepowtarzalny smak, ale również hamuje aktywność ośrodków w mózgu odpowiedzialnych za zajadanie stresu.

Bądź asertywna

Jak nie przytyć w święta wielkanocne

Jak nie przytyć w święta wielkanocne

Jeżeli jednak w pewnym momencie ulegniesz pokusie, to nie obwiniaj siebie za słabą wolę. Nie myśl, że zrujnowałaś swoją dietę i nie warto dalej się strać. Niech ta sytuacja po prostu zmobilizuje Cię do tego, aby kolejny tydzień był bardziej aktywny. Zacznij od razu idąc wraz z rodziną na długi świąteczny spacer. Wyjdzie to wszystkim na dobre

Natomiast jeśli nie masz ochoty na jakąś potrawę, ponieważ nie lubisz jej, jest kaloryczna lub szkodzi Ci, to nie jedz jej ze względu na to, żeby komuś zrobić przyjemność. Gospodarz domu ma prawo zaoferować Ci jakieś danie, ale Ty masz prawo odmówienia jego spożycia. Powiedz krótko: “Nie, dziękuję”, jednocześnie kręcąc głową. Unikaj takich stwierdzeń jak: muszę, nie mogę. Po odmówieniu zjedzenia czegoś nie zadręczaj się poczuciem winy, ponieważ to jest Twoje Ciało i to Ty decydujesz o tym, jakich składników odżywczych będziesz mu dostarczać.

Jeśli Twój organizm tak jak mój nie toleruje jajek, to pewnie dla tej pory Wielkanoc była dla Ciebie koszmarem. Większość potraw jest nafaszerowana tym produktem. Jednak możesz spróbować sięgnąć po jaja przepiórcze lub perliczki, które są polecane dla osób z alergią oraz nietolerancją na kurze.

Jak w tym roku zamierzasz spędzić Wielkanoc?