Potreningowe przekąski, co jeść po ćwiczeniach

Potreningowe przekąski

Potreningowe przekąski

Opowiem Ci dzisiaj historię jednego banana, która mnie niedawno niesamowicie rozbawiła. Zdradzę Ci również 5 rewelacyjnych przepisów na to, co jeść po treningu, żeby był efektywny. Dzięki tym przekąskom Twój organizm będzie się odbudowywał i regenerował po aktywności fizycznej.

Błędne przekonania

Jak już wspominałam od kilku miesięcy chodzę regularnie do nowego klubu fitness. Po każdych ćwiczeniach, żeby były jak najbardziej efektywne pilnuję, aby jeść przekąskę potreningową. Najwygodniejszą oraz najsmaczniejszą dla mnie opcją jest banan. Znam niezbyt przyjemne skutki nie jedzenia przekąski porteningowej, zatem postanowiłam sobie poobserwować jak wiele osób bierze to sobie do serca. Minął jeden tydzień, drugi i trzeci, a ja wciąż byłam jedyną osobą w szatni, która po treningu wyciąga z szafki banana lub jakąkolwiek inną przekąskę. Słyszałam jedynie opowieści wymęczonych po ćwiczeniach pań na temat tego jakie pyszne duszone żeberka albo pierogi ruskie czekają na nie w domu. Mało tego, zauważyłam, że wiele osób bardzo dziwnie się na mnie patrzy. Ostatniej soboty jedna z pań w końcu po długim, wpatrywaniu się pękła i zapytała mnie, co ja tak jem w kółko te banany. Wtedy wyjaśniłam jej o co dokładnie chodzi. Jednak w jej oczach widziałam spore niedowierzanie. Jak to, jeść po treningu?! Nie po to się przecież katowała i pociła przez godzinę, żeby teraz się objadać.

Co jeść po treningu

Myślę, że sporo osób ma właśnie taki tok myślenia. Sądzą, że nie jedząc, a już zwłaszcza po treningu, bardziej schudną. Nie mieści im się w głowie spożywanie pożywienia po tym jak właśnie uczynili wielki wysiłek, żeby pozbyć się znienawidzonych, nadprogramowych kilogramów. To jest dość przerażające. Ludzie odchudzający się często zaczynają traktować jedzenie jak coś złego, nagannego, a w ręcz dla nich szkodliwego.

Co zatem takiego strasznego dzieje się w naszym organizmie jeśli nie zjemy w przeciągu 10 – 15 minut po zakończeniu ćwiczeń przekąski? Już Ci tłumaczę. Po intensywnym wysiłku Twój organizm musi uzupełnić wszystkie składniki odżywcze, które zostały wykorzystane podczas treningu. Potrzebuje ich, aby odbudować się i zregenerować. Jeżeli nie dostarczysz mu białka oraz glikogenu, to pobierze je sobie z twoich mięśni, co spowoduje ich zmniejszenie. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ białka są najłatwiej dostępnym źródłem energii. Zatem jeśli nic nie zjesz, to cały twój trening pójdzie na marne!

Potreningowe przekąski

Potreningowe przekąski

Potreningowe przekąski

Najlepszym pomysłem na potreningowe przekąski będą świeże lub suszone owoce (np. banan) lub jogurt/kefir z owocami. Poniżej mam dla Ciebie kilka propozycji:

  • owocowy miks: suszone plasterki banana, orzechy brazylijskie, kawałki kokosa, pokrojone 3 kawałki gorzkiej czekolady.
  • białkowe naleśniki: wymieszaj 2 białka, ½ szklanki płatków owsianych, ½ chudego serka wiejskiego, odrobinę proszku do pieczenia, smaż na patelni, a następnie obłóż owocami (borówki, maliny, plasterki banana.
  • koktajl czekoladowy: zmiksuj 1 średniej wielkości banana, 3 łyżeczki kakao oraz 1 szklankę mleka.
  • mleko bananowe: zmiksuj banana ze zwykłym lub roślinnym mlekiem.
  • słodki twarożek: 1 szklankę chudego twarogu lub serka wiejskiego połącz z 1 łyżeczką miodu, szczyptą cynamonu i ½ szklanki ziaren zbóż.

A Ty masz swoja ulubioną przekąskę potreningową?