Wiosenny detoks organizmu

Wiosenny detoks

Wiosenny detoks

Zazwyczaj o tej porze roku biorę się za oczyszczanie, nawilżanie, a także odżywianie mojej skóry, która jest delikatnie mówiąc wymęczona po zimie. Ostatnio pomyślałam sobie, że świetnie było by nie ograniczać się tylko do skóry, ale zająć się całym organizmem, który jest wyeksploatowany po zimie i przyda mu się zastrzyk energii. 

Wiosenny detoks świetnie wpłynie na lepsze funkcjonowanie mojego organizmu, pomoże mi pozbyć się stresu oraz zmęczenia związanego z przesileniem wiosennym. Zapewni mi świetne samopoczucie zarówno fizycznie jak i psychicznie. Jak postanowiłam, tak też robię. Startuję w najbliższą sobotę. Będzie to dieta oczyszczająca organizm z toksyn, której szczegółowy plan za chwilę Ci przedstawię.

Wiosenny detoks zalety

  • poczucie lekkości i świeżości,
  • możliwość pozbycia się 1-2 kg,
  • pozbycie się nagromadzonych w organizmie toksyn, których głównym źródłem zazwyczaj jest dieta bogata w dużą ilość tłuszczów nasyconych (mięso, tłusty nabiał), cukrów, barwników, konserwantów oraz różnego rodzaju leków (zwłaszcza antybiotyków),
  • wzmocnienie odporność organizmu,
  • dostarczenie sobie mnóstwa pozytywnej energii,
  • brak efektu jo-jo i spowolnienia metabolizmu.

Namawiam Cię również gorąco do przyłączenia się do mojej akcji weekendowej. Będzie mi raźniej, no i z korzyścią dla Ciebie. Chcę, żeby te dwa dni były początkiem dobrych nawyków na cały wiosenny sezon.

Szczegóły weekendowego detoksu

Oczywiście nie mam zamiaru katować się dwudniową głodówką pijąc tylko różnego rodzaju soki oraz koktajle. To nie dla mnie. Może taka terapia jest skuteczna, ale wymaga dużo samozaparcia i słyszałam, że przez pierwsze 2-3 dni mogą występować silne bóle głowy, a także ogólne osłabienie organizmu, a nie o to przecież mi chodzi. To ma być przyjemne z pożytecznym, a nie droga przez mękę. Oczywiście dla tego typu napoi też znajdzie się miejsce w moim weekendowym menu, ale na pewno nie będą jego podstawą.

W moim oczyszczającym jadłospisie będą królować przede wszystkim:

  • produkty bogate w witaminy takie jak A, C i E, które są silnymi przeciwutleniaczami. Poza tym korzystnie wpływają na stan cery i nadają jej odpowiedni koloryt. Ich kolejną zaletą jest to, że regenerują i odmładzają tkanki. Głównym źródłem tych witamin są: marchew, pomidor, papryka, dynia, brzoskwinia, morela, mango, arbuz brokuł oraz szpinak,
  •  zielone warzywa oraz owoce, które są bogatym źródłem między innymi wapnia oraz magnezu. Zatem moja weekendowa dieta oczyszczająca organizm z toksyn będzie na pewno obfitować w sałatki zarówno owocowe jak i warzywne,
  • produkty pełnoziarniste takie jak kasze oraz ciemny ryż (ze względu na dużą zawartość witamin z grupy B oraz błonnika), który poprawia pracę jelit, a przede wszystkim ma właściwości odtruwające dzięki zdolności trwałego wiązania jonów metali ciężkich.
  • naturalny jogurtu, jest świetnym probiotykiem wspomagającym odporność. Ze względu na moja dietę bez nabiału nie mogę go jeść, ale Ty śmiało włącz jogurt do swojego detoksowego jadłospisu,
  • odpowiednie nawilżanie organizmu, zapewni mi wypijanie 1,5 litra wody dziennie oraz moja ulubioną zieloną herbatę z kwiatem jaśminu. Napoje te doskonale pomagają w oczyszczaniu się z toksyn.
Wiosenny detoks organizmu

Wiosenny detoks organizmu

Działania wspomagające wiosenny weekendowy detoks

Mój detoks, to będzie coś więcej niż tylko odpowiednia dieta. Mam zamiar również:

  • spędzać czas aktywnie na świeżym powietrzu, aby moje tkanki bardziej się dotleniły (wtedy lepiej się oczyszczają). Ruch  podniesie mi poziom endorfin (czyli hormonów szczęścia) we krwi. Chyba nie potrzeba lepszej rekomendacji dla sportu,
  • długa, odprężająca kąpiel oraz peeling całego ciała, aby pobudzić krążenie i pozbyć się martwego naskórka, to będzie świetne zakończenie relaksującego dnia. Przez oczyszczone pory zanieczyszczenia będą lepiej się wydostawały z na zewnątrz,
  • zapomnieć o wszystkich obowiązkach, to jest mój weekendowy plan. Chcę wyciszę telefon, odciąć się od komputera i telewizora. Dzięki temu również mój umysł dostanie szansę na zrelaksowanie się, wyciszenie oraz odnalezienie wewnętrznego spokoju.

Plan weekendowego detoksu

  • 08:00 szklanka ciepłej wody z 1/4 limonki aby pobudzić perystaltykę jelit oraz pracę wątroby, która podczas weekendu będzie oczyszczała moje ciało z toksyn,
  • 08:15 pięciominutowa medytacja, aby oczyścić umysł i przygotować się na nadchodzący dzień. Na razie tak krótko, ponieważ jestem początkująca i nie jestem w stanie skupić się na dłużej,
  • 8:30 śniadanie – “owsianka” z amarantusa: 1/2 szklanki amarantusa na 1/2 szklanki owsianego/ryżowego lub kokosowego mleka, banan, suszone owoce (figi, daktyle), orzechy (włoskie, laskowe) dodatkowo sałatka owocowa: pomarańcz, mango, kiwi,
  • 9:30 – 10:30 spacer szybkim krokiem do pobliskiego lasu,
  • 11:30 II śniadanie – koktajl bomba witaminowa: truskawki/banan/marchew + opakowanie dużego jogurtu naturalnego/mleko kokosowe + listki mięty do dekoracji
  • 12:00 – 14:30 czas na relaks: pogoda ma dopisać, więc na pewno zajmę się kwiatkami na balkonie, wypiję zieloną herbatę na świeżym powietrzu, może coś poczytam i pobawię się z moimi futrzakami,
  • 15:00 obiad – kasza biała gryczana z warzywami (zielona fasolka, marchewka, brokuł, natka pietruszki, lubczyk), ugotowaną kaszę koniecznie poleję 1 łyżeczką oliwy z oliwek,
  • 16:00 – 17:00 czas na aktywność fizyczną: zajęcia w klubie fitness (pilates lub joga),
  • 17:30 podwieczorek – koktajl warzywno – owocowy: burak/pomarańcz/marchew/jabłko/1/4 szklanki wody,
  • 20:00 kolacja – sałatka warzywna: miks sałat, pomidory, awokado, natka pietruszki, zioła prowansalskie, oliwki, papryka czerwona i obowiązkowo oliwa z oliwek,
  • 21:00 relaksująca kąpiel z odrobiną naturalnych olejków.

Oczyszczające właściwości oliwy z oliwek

Wiosenny detoks organizmu

Wiosenny detoks organizmu

Detoks, to świetny moment, żeby wzbogacić swoją dietę o bardzo wartościowy produkt, czyli oliwę z oliwek. Jest ona bogatym źródłem związku o nazwie skwalen.

W 100 g oliwy znajduje się 685,5 mg tego składnika (zalecana minimalna dawka dzienna to 11 mg). Skwalen w organizmie człowieka spełnia ważną rolę jako odtrutka, która w znacznym stopniu ułatwia usuwanie licznych toksyn przenikających do naszego organizmu.

Skwalen wiąże i blokuje pestycydy, a także eliminuje dioksyny. Wiele szkodliwych substancji łatwo rozpuszcza się w skwalenie dzięki czemu są one usuwane z organizmu wraz z wypróżnieniem. Warto też wiedzieć, że bogatym źródłem skwalenu jest również amarantus. Zawiera on 590 mg skwalenu na 100 g produktu.