poniedziałek, 1 czerwca

Jak architekci, deweloperzy i marki wnętrzarskie pracują w czasie epidemii?

W związku z wprowadzeniem stanu epidemii i obostrzeniami, wiele sektorów gospodarki zmaga się z kryzysem. Jak wygląda sytuacja w branży nieruchomości i wykończenia wnętrz? Czy prace nadal trwają? W jaki sposób firmy odpowiadają na zmieniające się warunki pracy? 

Epidemia koronawirusa zmieniła tryb pracy niemal w każdej branży. Na szczęście, narzędzia, umożliwiające zdalne wykonywanie projektów, wielu firmom pozwalają zachować ciągłość działań. Oto rozwiązania stosowane przez architektów, deweloperów  i marki wnętrzarskie.

Praca zdalna nie jest żadnym ograniczeniem dla tworzenia pięknych wnętrz…

Popyt na personalizowane mieszkania, sprawia, że inwestorzy chętnie korzystają z możliwości wykańczania mieszkań i domów pod klucz. Decoroom to pracownia, która specjalizuje się w tego typu realizacjach. Jak obecnie wygląda praca biura projektowego? Opowiedział o tym Adam Budzyński, wiceprezes zarządu.

Naszym priorytetem jest dziś sprawne działanie bez narażania bezpieczeństwa ludzi i jakościowa, terminowa realizacja projektów, zarówno tych będących obecnie w procesie wykończenia, jak i świeżo rozpoczętych czy przyszłych zleceń.  Dla klientów wybierających współpracę zdalną, nasi architekci przygotowują moodboardy w oparciu o zaproponowane materiały wykończeniowe i prezentują uzyskane efekty poprzez przesłanie zdjęć lub podczas wideorozmowy. Klienci doceniają takie kreatywne rozwiązania połączone oczywiście z wyjaśnieniami architekta i konsultacją, a także coraz chętniej proszą o dodatkowe wizualizacje. Wiedza, wieloletnie doświadczenie i przyjazny, ludzki wymiar obsługi klienta to elementy, które bez względu na dynamikę bieżących wydarzeń pozwalają wykończyć mieszkanie, bez obaw o postęp prac, jakość czy bezpieczeństwo inwestycji. Poza realizowanymi na bieżąco projektami, wciąż pozyskujemy nowe zlecenia, których realizacje dokładnie planujemy i przygotowujemy, mając na uwadze wszystkie czynniki związane z epidemią i jej potencjalnymi skutkami w segmentach rynku, z którymi jesteśmy związani. Naszą pracę bardzo usprawnia narzędzie, jak jest możliwość E-Podpisu. To pozwala nam na zdalne akceptowanie i podpisywanie dokumentów. Takie operowanie we współpracy z klientem zapewnia obydwu stronom maksymalny komfort i kontrolę nad procesem. W przypadku naszej pracowni praca zdalna nie jest żadnym ograniczeniem dla tworzenia pięknych wnętrz – wyjaśnia.

Showroom na wyłączność

Pracownia Decoroom wprowadziła także możliwość indywidualnych spotkań w showroomie, aby zagwarantować możliwość zapoznania się z ekspozycją, przy jednoczesnym zachowaniu środków ostrożności.

-Zainteresowani mogą obecnie umówić się na indywidualne spotkanie z Architektem w showroomie, gdzie zapewniamy im całkowicie bezpieczne i komfortowe warunki do konsultacji. Klient ma do dyspozycji ponad 300 m2 showroomu zaopatrzonego we wszystkie materiały wykończeniowe, który w danym czasie jest otwarty specjalnie dla niego. Cała przestrzeń ekspozycyjna dezynfekowana jest przed każdym spotkaniem a przy wejściu czekają środki ochrony osobistej, czego bezwzględnie przestrzegamy – dodaje Adam Budzyński.

Współpraca i szerzenie dobrych praktyk

Jak sytuacja wygląda z perspektywy deweloperów? Kluczem do sukcesu w walce z potencjalnym kryzysem jest dla nich wzajemne wsparcie, wymiana spostrzeżeń i utrzymanie restrykcji podczas pracy. Dbając o bezpieczeństwo i działając wspólnie, kontynuują działalność na budowach oraz w zakresie sprzedaży.

-Polski Związek Firm Deweloperskich działa niezwykle aktywnie w dobie panującej epidemii. Współpracujemy blisko z firmami deweloperskimi będącymi naszymi Członkami, Ministerstwem Rozwoju, Głównym Inspektorem Nadzoru Budowlanego, Urzędem Dozoru Technicznego oraz Państwową Strażą Pożarną. Łącznie skierowaliśmy już ponad 50 postulatów zmian legislacyjnych do władz resortu. Dodatkowo na prośbę Ministerstwa zbieramy także informację, które posłużą stworzeniu regulacji łagodzących skutki wirusa wobec polskich przedsiębiorców. Co więcej, wspólnie z 14-ma organizacjami nieruchomościowymi wystosowaliśmy apel do władz lokalnych wszystkich szczebli i wojewodów o proinwestycyjne podejście dla ratowania miejsc pracy i przetrwania kryzysu.  Obecnie podstawowa działalność firm deweloperskich została utrzymana. Odzyskaliśmy już ok. 80% normalnej mocy produkcyjnej, a nasze brygady pracują w systemie zmianowym. Ze względów bezpieczeństwa pracownicy są dzieleni na mniejsze grupy. Odprawy zostały ograniczone do minimum. Ekipa otrzymują dodatkowe środki bezpieczeństwa. Staramy się zachowywać 1,5 m odległości między personelem. Proces sprzedażowy (za wyjątkiem finalnego zawarcia umowy notarialnej) przenieśliśmy do Internetu. Jako organizacja zrzeszająca ponad 200 deweloperów na krajowym rynku nieruchomości czujmy się odpowiedzialni za naszych Członków i zobligowani do ich wspierania w tym trudnym okresie. Zdajemy sobie sprawę jak ważna jest wymiana najświeższych informacji, dlatego też zbieramy wiedzę z rożnych stron kraju i najlepsze praktyki wykorzystywane przez naszych deweloperów celem przekazania ich Członkom PZFD. Pełnimy rolę łącznika pomiędzy rządem i naszymi firmami. Działając razem możemy poddawać analizie już popełnione błędy i podejmować te działania, które mogą pomóc tak deweloperom jak i całemu rynkowi przetrwać kryzys – podkreśla Konrad Płochocki, Dyrektor Generalny PZFD.

Bezpieczeństwo i wzajemne wsparcie

Równie szybko, jak pracownie architektoniczne i deweloperzy, na informacje o epidemii zareagowali przedstawiciele marek wnętrzarskich, dostosowując swoje działania do obecnych realiów, a także – wspierając służbę zdrowia.

Barlinek bardzo wcześnie zareagował na doniesienia o rozprzestrzeniającej się epidemii.  Dbając o bezpieczeństwo i najwyższą ochronę, firma skierowała wszystkich pracujących w biurze w Kielcach do pracy zdalnej. Jednocześnie wprowadzono wiele procedur dotyczących ochrony pracowników oraz zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa na terenie fabryk. Dodatkowo przygotowaliśmy specjalne komunikaty dla architektów, którym zaoferowaliśmy pełen pakiet wsparcia oraz naszej pełnej dyspozycji.  Produkcja i dostawy odbywają się płynnie do naszych partnerów, staram się, aby ten stan się nie zmienił i nie zachwiał. Jednocześnie, w ramach programu – Pomagamy – TO Naturalne!  postanowiliśmy przekazać szpitalom w Kielcach i Barlinku maseczki ochronne. Wsparliśmy lokalne jednostki, będąc blisko tych, którzy potrzebują na co dzień naszej pomocy i jednocześnie pracują w miejscach, gdzie koncentruje się działalność firmy. Nie jest to ostatnie słowo, bo kolejne materiały wsparcia są już w drodze. Wierzymy w to, że niebawem wszystko wróci do normy, a to na co będziemy czekać, będzie dawać jeszcze więcej pozytywów. Zapewne bardziej docenimy wspólne spotkania czy wydarzenia branżowe, a pomysły, które drzemią w nas wybuchną ze zdwojoną siłą – dzieli się swoimi przemyśleniami Jacek Kula, Dyrektor d/s Inwestycji firmy Barlinek.

O DECOROOM

Pracownia Architektury Wnętrz Decoroom jest obecna na rynku od 11 lat i z wieloma sukcesami na koncie pozycjonuje się jako jeden z pionierów usługi kompleksowego wykończenia mieszkania „pod klucz”. Swoich klientów zaprasza do wyjątkowego biura połączonego z showroomem w samym centrum Warszawy. Zespół Decoroom tworzą doświadczeni architekci, zaufane ekipy wykończeniowe oraz działy realizacji, księgowości i administracji – wszyscy nieustannie dbają o to, aby klientom dostarczać jak najwyższy poziom obsługi. Firma współpracuje z czołowymi przedstawicielami branży wykończeniowej, a swój wizerunek w branży zbudowała dzięki wysokim standardom wykonywanej usługi jak i współpracy z klientem. W ofercie Decoroom znajdziemy 3 pakiety: Standard, Premium oraz VIP, które odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów.

*** Decoroom jest laureatem European Property Awards – Best Office Interior Europe (2015-2016), firma posiada również certyfikat „Rzetelnej Firmy”.

*** Jest Członkiem Wpierającym Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Dodaj komentarz