Dieta bez wyrzeczeń czyli jak pozbyć się zbędnych kilogramów na wiosnę

Wiosna zbliża się wielkimi krokami, zatem założę się, że chciałabyś zacząć regularnie jeść zbilansowane posiłki, aby zadbać o swoje zdrowie oraz figurę, ale nie wiesz od czego zacząć i jak się zorganizować, prawda? Pragniesz również dowiedzieć się jakie błędy żywieniowe sprawiają, że nie możesz schudnąć i masz nieodpartą ochotę na słodycze? Jeśli tak, to mam dla Ciebie idealne rozwiązanie, czyli “Dietę bez wyrzeczeń”.

Dzień z życia współczesnej kobiety

Jesteś osobą, której rano przed wyjściem z domu zazwyczaj starcza czasu tylko na wypicie kawy w biegu? Dopiero w pracy siadasz za biurkiem, w jednej ręce trzymając drożdżówkę lub nieśmiertelną bułkę z serem. Drugą starasz się jednocześnie odpalić komputer, odebrać telefon oraz wypić kolejną kawę, ponieważ masz wrażenie, że jeśli tego zaraz nie zrobisz, to padniesz na klawiaturę komputera .

W ciągu dnia jesteś tak zajęta bieżącymi sprawami w pracy lub na uczelni, że zazwyczaj zapominasz o drugim śniadaniu. A kiedy czasem żołądek przypomina Ci o swoim istnieniu, to sięgasz po najłatwiejsze opcje. Kanapka ze sklepiku na rogu lub danie od chińczyka na wynos. Ewentualnie schabowy z ziemniakami i surówką z jadłodajni na przeciwko biura. A czasem po prostu kolejna drożdżówka/bułka popita gorącym kubkiem.

W drodze do domu przegryzasz sobie batonik, żeby jakoś przetrwać. Przez korki oraz szybkie zakupy w spożywczym (oczywiście lodówka jak zwykle pusta) docierasz do domu bardzo późno. A tam cała rodzina oczekuje, że dasz im wreszcie coś do jedzenia. No to szybko smażysz kilka kawałków mięsa, gotujesz makaron. Następnie otwierasz słoik/torebkę z sosem (dyplomatycznie omijając wzrokiem jego skład) i danie gotowe. Rodzina najedzona, a Ty masz święty spokój. Jednak dręczą Cię wyrzuty sumienia, że nakarmiłaś ich tak bezwartościowym jedzeniem. Nic dziwnego, że dzieci są alergikami, a cała rodzina często łapie różne infekcje. Poza tym czujesz się po takim posiłku ociężała, senna, wręcz wyczerpana. W związku z tym rezygnujesz z wyprawy na aerobik, ze spaceru oraz innych wcześniej zaplanowanych rzeczy. Masz siłę tylko na to, żeby spędzić wieczór tępo wpatrując się w telewizor lub ekran komputera.

Nadrabianie energetycznych niedoborów

Kolacji nie jesz bo przecież dbasz o linię. Zanim jednak pójdziesz spać w między czasie pochłoniesz jabłko (jesteś fit, więc jesz owoce, to tylko 60 kcal). Poza tym pęczek słonych paluszków (25 g = 100 kcal) oraz garść rodzynek w czekoladzie na uspokojenie, bo mąż Cię wkurzył. No ale przecież to ususzone winogrona, a czekolada jeśli ciemna jest zdrowa i zawiera magnez (50 g = 215 kcal). Przyda się też trochę dodatkowych witamin ze zdrowego źródła, więc wszystko to popijesz szklanką naturalnego soku z ananasa (125 kcal). Ale Ty przecież kolacji nie jesz, prawda? Tylko jakimś cudem pochłonęłaś nie jedząc tego posiłku 500 kcal, co jest ilością bardziej odpowiednią na obiad. A następnego dnia od rana znowu ten sam kołowrotek. Brzmi znajomo?

Dieta bez wyrzeczeń

A co byś powiedziała na to, żeby w końcu wspólnymi siłami przerwać to błędne koło? Jeśli chcesz, to pokażę Ci sposób na to, żeby każdego dnia jeść zdrowo, być pełną energii, cieszyć się wymarzoną figurą bez wyrzeczeń. Pomogę Ci wypracować sobie praktyczny oraz sprawdzający się w życiu codziennym system, dzięki któremu:

  • dowiesz się co jeść i w jakich ilościach, żebyś była zdrowa, radosna i pełna energii,
  • nauczysz się sprawnie planować zbilansowany tygodniowy jadłospis,
  • z łatwością przygotujesz listę zakupów,
  • sprawnie rozplanujesz sobie wszystkie czynności związane z przygotowaniem posiłków.

Dzięki temu systemowi zyskasz następujące korzyści:

  • będziesz jeść zdrowo i unikniesz wilczych napadów głodu, które często kończą się jakąś pizzą lub zupą w proszku,
  • zbilansowane posiłki ograniczą Twoją ochotę na słodkie przekąski,
  • zyskasz więcej czasu dla siebie i swoich bliskich,
  • dzięki dokładnej liście zakupów, będziesz mogła kontrolować swoje wydatki na żywność i na przykład obniżyć je. Jeśli danej rzeczy nie będzie na liście to nie kupisz jej pod wpływem impulsu ze względu na to, że jest w promocji, ma ładne opakowanie lub chcesz koniecznie wypróbować tę nowość. Poza tym mając przygotowane posiłki nie będziesz żywić się na mieście, co będzie sporą oszczędnością dla domowego budżetu,
  • poczujesz, że wreszcie odzyskałaś kontrolę nad swoim zdrowiem i finansami oraz satysfakcję, że tak sprawnie sobie wszystko organizujesz.

Widzisz ile korzyści? Zatem od dziś wspólnie zajmiemy się sprawną organizacją Twojego tygodnia pod kątem układania jadłospisu, planowania zakupów oraz przygotowania posiłków. Są to bardzo ważne elementy, ponieważ jedną z największych przeszkód do prawidłowego odżywiania się jest brak dobrej organizacji oraz systematyczności. Mi się to udało, więc Ty też dasz radę. Gotowa? Zatem sprawdź co zrobić, żeby dołączyć do kursu on-line “Dieta bez wyrzeczeń”.